Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از فاکس بیزینس، آمریکا بدون ارائه هیچگونه سندی ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات البقیق عربستان متهم کرده است. همین امر به افزایش تنش در منطقه خلیج فارس منجر شده است.

آمریکایی‌ها این اقدام را اقدام جنگ محور توصیف کرده و ایران هم اعلام کرده به هر گونه ماجراجویی نظامی حتی یک حمله محدود به شدیدترین شکل ممکن پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیسون توربی و جیمز سوانستون، کارشناسان اقتصادی مؤسسه تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس لندن، معتقدند یکی از گزینه‌های ایران برای پاسخ به هر گونه اقدام نظامی آمریکا ایجاد اختلال در روند دریانوردی در تنگه هرمز است.

این کارشناسان می گویند البته تنش نظامی با آمریکا احتمالا به افت اقتصادی ایران منجر می‌شود اما در عین حال اقدام ایران در بستن تنگه هرمز، که در واقع بسته شدن مسیر ورود 20 درصد کل نفت عرضه شده به بازار جهانی است، باعث می‌شود قیمت نفت برنت به محدوده 150 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

کارشناسان کپیتال اکونومیکس احتمال درگیر شدن نظامی ایران با آمریکا را کم می دانند.

کارشناسان اقتصادی این مؤسسه تحقیقاتی می‌گویند این مسئله به معنی افزایش 130 درصدی قیمت نفت نسبت به 64 دلار کنونی است که 0.2 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را از بین خواهد برد که تاثیری تقریبا معادل تاثیر منفی جنگ تجاری چین و آمریکا بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جنگ تجاری آمریکا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی