Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:32:45 GMT

در آینده شاهد زنجیره متوازن تولید فولاد خواهیم بود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۸۷۸۷

در آینده شاهد زنجیره متوازن تولید فولاد خواهیم بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی کشور طرح توازن فولاد است، گفت: تا دو سال قبل ۲۳ میلیون تن سنگ آهن صادر می کردیم، اما در سال ۹۷ این مقدار به کمتر از ۸ میلیون تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، رضا رحمانی عصر امروز (شنبه) در آیین امضای تفاهم نامه تامین ریل قطارهای شهری و بین شهری و نخستین محموله تحویل ریل قطارهای پرسرعت تولید ذوب آهن اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز تولید انبوه ریل های پرسرعت آغاز شده و این نخستین محموله بود که در ذوب آهن ساخته شد و امر توسعه امر متوقف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص خام فروشی در صنعت سنگ، افزود: تا دو سال قبل ۲۳ میلیون تن سنگ آهن صادر می کردیم، اما در سال ۹۷ این مقدار به کمتر از ۸ میلیون تن رسید. این امر حاکی از جلوگیری از خام فروشی و توجه به صنایع داخلی است. این مقدار را نمی توان صفر کرد، چرا که برخی از واحدهای تولید کننده در حوزه فولاد قرارداد دارند و مجبور هستند ارز خود را تامین کنند. این مطلب، نافی سیاست کلی نیست و سیاست دولت جلوگیری از خام فروشی در تمام عرصه ها و نه فقط سنگ آهن است.

وزیر صمت با بیان اینکه یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی مان طرح توازن فولاد است، گفت: وزارت صنعت در دو سال گذشته خیلی پیگیر شد و هم اکنون این موارد پیگیری می شود و در سال های آتی شاهد زنجیره متوازنی در تولید فولاد خواهیم بود.

وی افزود: سال گذشته نیز کشورهای فرانسه و ایتالیا را در تولید فولاد خام پشت سر گذاشتیم و به رتبه دهم جهان رسیدیم و این امر نشان می دهد کشور جهت گیری پرشتابی را آغاز کرده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: صنعت فولاد کشور بومی است به غیر از موارد خاص همچون تولید الکترودگرافیت، که البته این نیز تا آخر امسال در داخل تولید خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه بیش از یکصد ساله راه آهن در کشور، گفت: دوستانمان در وزارت راه در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور تلاش می کنند.

انتهای خبر

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فولاد سنگ آهن کارخانه ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش محسوس دما در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ جو استان پایدار است و شاهد افزایش محسوس دما در مازندران خواهیم بود.


فرجی افزود: پیش بینی می‌شود از بعدازظهر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از سمت غرب استان افزایش ابر را داشته باشیم و فرداشب در ارتفاعات غرب استان شرایط برای رگبار‌های پراکنده فراهم است.


وی تصریح کرد: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت آسمان کل استان مازندران نیمه ابری همراه با رگبار پراکنده و روند کاهشی دما خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: گذر چهارشنبه تا جمعه شاهد بارش‌های بیشتر در استان خواهیم بود که احتمالا" آبگرفتگی موقتی معابر را استان داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • افزایش محسوس دما در مازندران
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود