Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار، عصر شنبه در ادامه سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد در زمینه اجرای بسیاری از برنامه های حوزه زنان، کودک و خانواده در کشور پیشرو است، اظهار داشت: فعالیت‌های بسیار مناسبی در حوزه‌های حقوقی مرتبط با کودکان در مرکز تخصصی حقوق کودک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: لایحه‌ای هم در مجلس برای حقوق کودکان داریم که تعاریف خوبی را از بحث حمایت از کودکان، جلوگیری از خشونت علیه آنها و موارد مختلف دیگر دارد ضمن اینکه لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط قوه قضاییه به دولت ارسال شده است.

ابتکار بیان کرد: موسسه تقویت ذهن کودک هم یکی دیگر از اقدامات بسیار خوبی است که در یزد اجرا شده که به طور قطع تاثیر بسیار خوبی در آینده‌ کودکان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص های عدالت جنسیتی بیان کرد: شاخص های عدالت جنسیتی در هشت محور اصلی شامل آموزش، اشتغال، ورزش، بهداشت، مشارکت سیاسی، مشارکت اجتماعی، حقوق و امنیت بررسی شده و با استانها وارد تفاهمنامه شده ایم.

ابتکار تاکید کرد: بر اساس این تفاهمنامه هر استان بر اساس اطلس وضعیت زنان و خانواده و شاخص های عدالت جنسیتی، سند وضعیت زنان و خانواده خود را به صورت مشارکتی با کمک دانشگاه ها، بخش دولتی و سازمانهای مردم نهاد تدوین می کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزش زنان روستایی برای تولید محصولات سالم و استاندارد، بیان کرد: تلاش ما این است که تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را به سمت زنان هدایت کنیم و تاکنون نیز ۴۱ درصد این تسهیلات توسط زنان دریافت شده است.

کد خبر 4724808

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد معصومه ابتکار استانداری یزد اربعین حسینی هفته دفاع مقدس قزوین بوشهر شهرکرد ماه محرم شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا سانحه تصادف گرگان بیرجند ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا فخاری، در تشریح تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهر‌های این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

وی افزود: مطالعات این طرح آغاز شده وملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها حایز اهمیت است.

اوگفت: باید مباحث اقلیمی و جمعیتی به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد وتقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه رفاه نسبی شهروندان و تعادل در تأمین نیازمندی‌ها ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • وضعیت باورنکردنی پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک
  • وضعیت جالب پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک | عکس
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران