Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان «دیده بان حقوق بشر» روز شنبه با صدور بیانیه ای از دولت مصر خواست تا «از حق اعتراض مسالمت آمیز حراست نماید».

درخواست مزبور از دولت قاهره در حالی از سوی این گروه حقوق بشری مطرح شد که دهها تن از مردم مصر  در جریان اعتراضات خود در روز جمعه خواستار برکناری «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری کنونی این کشور از قدرت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان در جریان تظاهرات خود در قاهره شعارهایی همچون «سیسی برو!» سر داده و خواستار «سقوط رژیم» شدند.

یک منبع امنیتی مصر به خبرگزاری فرانسه گفت که دست کم ۷۴ تن در جریان این اعتراضات بازداشت شدند.

«مایکل پیج» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که «آژانسهای امنیتی رئیس جمهور السیسی بار دیگر با توسل به قوای بی رحمانه خود اعتراضات مسالمت آمیز را سرکوب کردند».

وی در ادامه گفت: «مقامات [قاهره] باید بپذیرند که جهان نظاره گر آنهاست و از این رو، تمام گامهای لازم را برای پرهیز از تکرار قساوتهای گذشته بردارند».

کد خبر 4724883

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر عبدالفتاح السیسی دیده بان حقوق بشر ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی ایران شرکت نفت آرامکو عربستان عراق نتانیاهو سوریه فلسطین روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود

یک مقام آمریکایی مدعی شد که آزادی اسرا از غزه به «آتش‌بس فوری و طولانی» منجر خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز مدعی شد که آزادی اسرا به برقراری «آتش‌بس فوری و طولانی» در غزه منجر خواهد شد.
 
در اظهارات این مقام آمریکایی که امروز پنجشنبه مطرح شده سخنی از «آتش‌بس دائمی» که شرط گروه حماس برای توافق با آتش‌بس و تبادل اسرا است به میان نیامده است.  

مقام آمریکایی همچنین گفت که 17 کشور و آمریکا قصد دارند با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی اسرا برای پایان دادن به بحران غزه شوند.

"طوفان الاقصی" فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کردپیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشاسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند حدود 129 نفر از افرادی که در روز 7 اکتبر در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند در حال حاضر در غزه نگهداری می‌شوند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیش از این گفته که توافق بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا تنها در صورت تحقق آتش‌بس دائمی در غزه منطقی است. آمریکا و اسرائیل با آتش‌بس دائم مخالفند و معتقدند که چنین رویدادی به نفع حماس است. 

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • از سازمان ملل تا «آلما ماتر»؛ ۱۵ دقیقه تا آزادی غزه!
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم