Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:16:02 GMT

۵۰ دستگاه آمبولانس اصفهان نیاز به بازسازی دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۹۳۶

۵۰ دستگاه آمبولانس اصفهان نیاز به بازسازی دارد

علیرضا قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان اصفهان دارای ۱۵۰ پایگاه اورژانس است که به ازای هر پایگاه یک آمبولانس فعال و به ازای هر سه پایگاه، یک دستگاه آمبولانس رزرو فعال وجود دارد که این خودروها از مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ در حال کار کردن هستند.

وی با بیان این که این آمبولانس ها در مرکز بازسازی آمبولانس ها، تعمیر خواهند شد، اظهار داشت: این مرکز بهمن سال گذشته برای نخستین بار در کشور در اصفهان با مشارکت بخش خصوصی و رویکرد اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد و آمبولانس های ۱۲ استان برای بازسازی به این مکان انتقال می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به اینکه ۲۰۰ عملیات بازسازی از جمله کابین و موتور بر روی آمبولانس های با عمر بیش از ۱۰ سال و فرسوده در این مرکز انجام می شود، اضافه کرد: هزینه متوسط برای بازسازی هر دستگاه آمبولانس در این مرکز حدود یکصد میلیون تومان است.

وی، قیمت یک دستگاه آمبولانس نو را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: بازسازی ۱۰ دستگاه آمبولانس در مرکز یاد شده معادل خرید یک دستگاه آمبولانس جدید است.

معاون فنی و عملیات اورژانس اصفهان با بیان اینکه تامین اعتبارات مالی این مرکز برای سرعت بخشیدن به بازسازی آمبولانس های مورد نیاز اورژانس کشور ضروری است، گفت: در شرایط موجود، تامین و خرید آمبولانس های جدید از خارج کشور بسیار دشوار است.

قاسمی افزود: نیازهای مرکز بازسازی آمبولانس های کشور از جمله برخی تجهیزات پزشکی مورد نیاز آن از استان اصفهان تامین می شود و برای تامین قطعات یدکی آن نیز مشکل خاصی وجود ندارد اما قیمت ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سه سال گذشته ۵۰ دستگاه و اسفند پارسال ۱۵ دستگاه آمبولانس پیشرفته بنز اسپرینتر وارد ناوگان اورژانس استان اصفهان شد، اظهار داشت: تعدادی از این خودروها فقط برای مناطق سرد و کوهستانی قابل استفاده است و آمبولانس جدید دیگر در شهرستان های مختلف توزیع شد.

قاسمی با اشاره به اینکه شهرستان اصفهان دارای ۵۳ و کلانشهر اصفهان دارای ۴۳ پایگاه اورژانس است، افزود: هنوز تعدادی از آمبولانس های این شهرستان قدیمی است و منتظر خودروهای جدید برای این ناوگان هستیم.

باشگاه سپاهان هزینه خسارت ۲ آمبولانس را متقبل شد

معاون فنی و عملیات اورژانس اصفهان درباره آخرین وضعیت ۲ دستگاه آمبولانسی که پس از بازی تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس دچار خسارت شد، توضیح داد: پس از پیگیری های انجام شده به ویژه توسط استانداری اصفهان، باشگاه سپاهان هزینه خسارت به این خودروها را تقبل کرد.

قاسمی افزود: یکی از آمبولانس های خسارت دیده قدیمی و یکی دیگر از خودروهای جدید ناوگان اورژانس اصفهان بود.

پس از بازی تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در خرداد امسال در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به ۲ دستگاه آمبولانس خسارت وارد شد.

در زمان حاضر اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان پنج میلیون نفری اصفهان از ظرفیت حدود ۱۵۰ پایگاه شامل شهری، جاده‌ای و امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ اتاق فرمان و نزدیک به ۹۰۰ نفر نیروی انسانی برخوردارست.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس اصفهان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان ۱۱ مصدوم داشت
  • واژگونی اتوبوس در موته ۱۱ مصدوم داشت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز