Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@10:32:28 GMT

یمنی‌ها بدون یک کشته، انتقام گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۱۳۵۵

یمنی‌ها بدون یک کشته، انتقام گرفتند

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «سی. جی. تی. اِن.» در آمریکا گفت مقاومت یمن به جای گرفتن انتقام حملات سعودی از غیرنظامیان عربستانی، به یک پالایشگاه حمله کرد و یک نفر هم کشته نشد.

ظریف در بخشی از این مصاحبه که بامداد یکشنبه منتشر شد (نسخه کامل این مصاحبه روز دوشنبه پخش می‌شود) با «بی‌اساس» خواندن ادعای آمریکا درباره دست داشتن ایران در عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی سعودی، توضیح داد: «جالب است که آمریکا حمله به یک پالایشگاه را غیرقابل قبول می‌داند اما خود در حمله به غیرنظامیان [یمن] کمک می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید مجدد بر اینکه ایران هیچ ارتباطی با حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت آرامکو در عربستان سعودی ندارد، اظهار داشت: «حوثی‌ها در حال دفاع از خود هستند. حداقل می‌توان از آنها تقدیر کرد که به جای انتقام گرفتن با حمله به یک شهر یا یک بیمارستان یا یک مدرسه، درست مانند کاری که سعودی‌ها در یمن انجام می‌دهند، به یک پالایشگاه حمله کردند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به قربانی شدن حدود ۱۰ هزار یمنی در جریان بمباران جنگنده‌های سعودی، گفت: «۲.۳ میلیون یمنی از وبا رنج می‌برند. تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصد از یمنی‌ها از سوءتغذیه رنج می‌برند».

ظریف در ادامه افزود: «اکنون آنها یک پالایشگاه را زدند و حتی یک نفر هم کشته نشد. آیا این فاجعه، بزرگتر از کشتن تعداد بسیاری غیرنظامی طی چهار سال و نیم گذشته است؟! آن هم در جنگی که می‌شد یک هفته بعد از شروع، به آن خاتمه داد!»

وی با طعنه به خوش‌بینی سعودی‌ها درباره شکست دادن مقاومت یمن، تصریح کرد: «اما سعودی‌ها معتقد بودند که با کمک آمریکا می‌توانند این جنگ را چهار هفته‌ای پیروز شوند. الان چهار سال و نیم گذشته، صد هزار کشته برجای مانده و آنها هنوز هم در این باتلاق خودساخته گرفتار هستند».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سوءتغذیه عربستان سعودی مصاحبه محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رئیس پلیس راه بم _ زاهدان گفت: یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پایه شبکه برق در محل پارکینگ استقبال، ورودی شهر بم به سمت بلوار خلیج فارس برخورد کرد.

سروان نعیم مفلحی افزود: دربرخورد این خودروی سواری دو نفرکشته و چهار مجروح بر جای گذاشت.

وی با اشاره به مجروحیت چهار و مرگ دو نفر(مادر و فرزند خردسالش) در این حادثه رانندگی، گفت: علت حادثه عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده است.

 رئیس پلیس راه بم_ زاهدان به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم.

دیگر خبرها

  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • لیورپول ۴ - ۲ تاتنهام/ شاگردان کلوپ، سهمیه لیگ قهرمانان را از زنبق‌ها گرفتند+ فیلم
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • جنگنده‌ها و توپخانه های دشمن سراسر نوار غزه را زیر آتش گرفتند
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق