Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «ایستاده‌ام» گفت: مسئولان باید از امکاناتی تخصصی که در اختیار دارند استفاده کنند و برای جمع آوری اسناد و مدارک، روندی کارگشا و سرعتی را در نظر بگیرند تا بتوانیم هرچه زودتر بانک اطلاعاتی ارزشمندی از اسناد و وقایع هشت سال دفاع مقدس تهیه کنیم. تاریخ انتشار: 08:42 - 31 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۱۷۴

حسین گلدوست نویسنده کتاب «ایستاده‌ام» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون استفاده از ظرفیت رزمندگان و جانبازان در ثبت وقایع و خاطرات هشت سال دفاع مقدس گفت: هم اکنون تعداد زیادی از رزمندگان و جانبازان هستند که در نیمه عمر خود قرار دارند، اما برای ثبت خاطرات آنها از وقایع هشت سال دفاع مقدس استفاده ای نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین راستا ادامه داد: جانبازان و رزمندگان گوهر‌های ارزشمندی هستند که اغلب مهجور مانده‌اند، البته این به معنای این نیست که تا به حال کار‌ها و فعالیت‌های خوبی در حوزه ثبت اطلاعات و خاطرات و وقایع دفاع مقدس انجام نشده، بلکه نسبت به عمق و گستره زمانی هشت سال دفاع مقدس  این میزان تولید کتاب کم و ناچیز است.


گلدوست با اشاره به کتاب‌های تولید شده در حوزه دفاع مقدس ابراز کرد: تاکنون فعالیت‌های خوبی انجام شده است، اما بدون شک کافی نیست بعد از جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین جنگ فرسایشی، هشت سال دفاع مقدس بوده است که حاصل آن شهادت دویست و سی هزار نفر در مرز‌های کشور ایران اسلامی بوده، پس پرداختن به زوایای مختلف دفاع مقدس، مشاهدات،وقایع و اتفاقات شگفت انگیز در طول این رخداد بزرگ نیازمند توجه فراوان است.

وی ثبت وقایع هشت سال دفاع مقدس را مهم دانست و افزود: ثبت وقایع و رخداد‌های جنگ‌ها در همه کشور‌ها مهم بوده، زیرا در آینده این رویدادها جزو حقیقی و جدایی ناپذیر تاریخ هر کشور خواهد بود، اسنادی که آیندگان به آن تکیه خواهند کرد و از ارزش جامعه شناسی و مردم شناسی بسیار بالایی برای آیندگان برخوردار است.

گلدوست به برنامه‌ها و رویداد‌هایی که در حوزه فرهنگی طی سال‌های اخیر انجام شده اشاره و ابراز کرد: طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و نگارش کتاب‌های دفاع مقدس رخ‌داده و همچنین رسانه‌ها تا حدودی به ابعاد حوزه دفاع مقدس و اتفاقات حاشیه‌های آن پرداخته‌اند، اما این میزان کافی نبوده است، زیرا ابعاد دفاع مقدس بسیار بزرگ‌تر و قابل توجه تراست.


وی لزوم توجه به رویکرد‌هایی که کشور‌های دیگر خصوصاً کشور‌های غربی برای تبلیغ حقانیت جنگ‌ها و دفاع از سرزمین خود انجام داده‌اند بیان کرد: در حال حاضر کشور‌هایی که زمانی درگیر جنگ جهانی «دوم» بوده‌اند با بهره‌برداری‌های پرهزینه و پژوهش‌های سنگین اقدام به خلق داستان‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌هایی کرده‌اند که در جای خود جای بسی تأمل دارد، لذا تمام تلاش نویسندگان ما باید هم اکنون برای جمع‌آوری اسناد اطلاعات، وقایع و رخداد‌هایی باشد که در زمان جنگ تحمیلی رخ‌داده در عین حال نیازمند سرعت بیشتر در ثبت وقایع و همکاری مسئولان فرهنگی هستیم.

نویسنده کتاب «خداوند شبان من است» ضرورت همکاری و همراهی مسئولان فرهنگی در حوزه جمع‌آوری اسناد، وقایع و رخداد‌های دفاع مقدس را مهم خواند و خاطرنشان کرد: مسئولان باید از امکاناتی تخصصی که در اختیار دارند استفاده کنند و برای جمع آوری اسناد و مدارک، روندی کارگشا و سرعتی را در نظر بگیرند تا بتوانیم هرچه زودتر بانک اطلاعاتی ارزشمندی از اسناد و وقایع هشت سال دفاع مقدس تهیه کنیم.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دفاع مقدس جانبازان و رزمندگان نویسندگان ثبت وقایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن

مردم می‌توانند با اهدای اسناد، دست نوشته‌ها، دستخط ها، فیلم ها، عکس ها، اعلامیه ها، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی یا سربی، کتاب‌های نادر و نفیس و مجموعه‌های خانوادگی در این پویش مشارکت کنند.

تسهیل در دسترسی پژوهشگران داخلی و خارجی به منابع، فعالیت‌های علمی و پژو هشی و تقویت تعامل جمهوری اسلامی ایران با جامعه فرهنگی و علمی خارج از کشور و فدراسیون‌های بین المللی علمی و تخصصی از اهداف راه اندازی این پویش است.

سامانه https://nlai/crowdsourcing و شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۸۷۳۵ و ۰۲۱۸۱۶۲۵۳۲۰ برای اهدای منابع سندی و شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۱۶۲۳۲۴۰ یا ۰۲۱۸۱۶۲۳۱۵۴ برای اهدای منابع کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

اسناد ملی هر کشور گنجینه‌ای گرانبها و پلی میان گذشته و آینده آن کشور است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم امین و حافظ تاریخ تمدن ایران زمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است