Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:32:32 GMT

202 هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۱۶۶۳

202 هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از افزایش 2 برابری تعداد حریق در مراتع استان خبر داد و گفت: امسال در مراتع استان همدان 84 فقره آتش‌سوزی اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

سرهنگ بهرام رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه سال گذشته 39 فقره آتش سوزی در 42 هکتار از مراتع استان به وقوع پیوست، سطح آتش‌سوزی مراتع استان در سالجاری را 202 هکتار اعلام و اظهار کرد: آتش‌سوزی مراتع استان در سالجاری در مقایسه با سال گذشته از نظر سطح 5 برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آتش‌سوزی از نظر تعداد در شهرستان بهار با 27 فقره در 23 هکتار از اراضی رخ داده و کمترین میزان در شهرستانهای رزن و درگزین با یک مورد در سطح 2 هکتار رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان حریق از نظر مساحت به شهرستان ملایر اختصاص دارد، افزود: بیشترین سطح آتش‌سوزی مراتع به شهرستان ملایر با 102 هکتار اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از  شهرستان هایی که سالهای گذشته شاهد حریق نبوده‌ایم، امسال آتش‌سوزی شده، یادآور شد: در شهرستان فامنین در سالهای گذشته آتش‌سوزی وجود نداشت اما امسال به علت کم توجهی چوپانها 3 فقره آتش‌سوزی رخ داد که منجر به از بین رفتن کمتر از 4 هکتار از اراضی این شهرستان شد.

رسولی یکی از دلایل افزایش حریق در سالجاری را بارندگی‌های خوب بهاره دانست و تصریح کرد: بارندگی‌های خوب امسال باعث شده رشد پوشش گیاهی در مراتع استان قابل توجه باشد که بالا رفتن پوشش گیاهی و عدم توجه از ناحیه شهروندان و گردشگران مشکلاتی از جمله حریق را به دنبال داشت.

وی در پایان درباره نقش آتش‌برها در کاهش حریق، بیان کرد: ایجاد آتش‌بر یک اقدام پیشگیرانه بوده و در صورتی که آتش‌برها در استان ایجاد نشده بود سطح آتش‌سوزی گسترده‌تر می‌شد به‌طوریکه شاید به 2 برابر می‌رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مراتع آتش سوزی مراتع منابع طبيعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته