Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:20:50 GMT

تلاش مشترک ایران و پاکستان برای تسهیل زیارت زائران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۱۸۴۲

تلاش مشترک ایران و پاکستان برای تسهیل زیارت زائران

مسئولین ایرانی و پاکستانی ضمن برگزاری یک نشست مشترک تصمیمات تازه‌ای را برای تسهیل زائران پاکستانی اتخاذ کردند. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، مسئولین ایرانی و پاکستانی ضمن برگزاری یک نشست مشترک در شهر مرزی تفتان پاکستان مشکلات زوار پاکستانی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است دو طرف ضمن برشمردن تعدادی از مشکلاتی که هر ساله و به خصوص در ایام اربعین حسینی گریبان زائران پاکستانی را می‌گیرد راهکارهایی برای حل این مسائل ارائه کردند.

در این جلسه که با حضور نیروهای اجرایی دو کشور و افسران گمرک برگزار شد دو طرف با اضافه شدن 20 کانتر ویژه ارائه خدمت در مرز موافقت کردند.

سفیر ایران در پاکستان: به‌صورت 24ساعته برای زوار روادید صادر خواهیم کردیادداشت| چالش‌های روابط بانکی ایران و پاکستان سد راه تجارت آسان

به این ترتیب با توجه به حجم عظیم زائرانی که به قصد تشرف به کربلای معلا وارد کشورمان می شوند تعداد گیت های ورودی و میزهای ارائه خدمات ورود و خروج افزایش می یابد تا چون سال های گذشته وجود انبوه جمعیت باعث بروز مشکل نشود.

همچنین دو طرف نماینده ویژه ای را برای بررسی و ارائه گزارش میدانی فوری معرفی کرده اند تا در صورت بروز مشکل به سرعت برای حل آن اقدام شود.

دولت پاکستان نیز متعهد شد یک دفتر ویژه در مرز ایران مستقر کند و امور گمرکی و مسائل اداری که برای زوار به وجود می آید را به سرعت و بدون اتلاف وقت حل نماید.

قرار است در صورت موفقیت این کمیته مشترک، جلسه آنها در آینده نیز ادامه پیدا کند و برای رفع مسائل زوار پاکستانی تلاش صورت بگیرد.

گفتنی است ده ها هزار زائر پاکستانی هرساله و در ایام اربعین حسینی از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران شده و سپس راهی عتبات عالیات می شوند.

در سال های گذشته عدم وجود زیر ساخت مناسب به خصوص در سمت پاکستان باعث بروز مشکلات زیادی برای زوار می شد.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خدمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد. 

لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰  زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود. 

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب