Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «خلاء قانونی برای مجازات جرم آدم‌ربایی وجود ندارد»، گفت: مجازات آدم‌ربایی حبس سه تا پنج سال است که بازدارندگی لازم را دارد.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به وقوع چند مورد کودک‌ربایی در روزها و ماه‌های اخیر گفت: خلاء قانونی برای جرم آدم ربایی وجود ندارد طبق قانون مجرم به ۳ تا ۵ سال حبس محکوم می‌شود که اختیار میزان حبس برعهده قاضی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنا در مواردی همچون کودک‌ربایی حداکثر ۱۵ سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت که اگر مجرم علاوه بر آدم‌ربایی جرائم دیگری را در خلال آن مرتکب شده باشد مطمئنا به جرمش اضافه می‌شود. اینها نشان می‌دهد که قانون به قدر کافی بازدارندگی را دارد و در صورت برخورد مناسب و اجرای درست آن مشکل قانونی وجود ندارد، لذا برای بررسی پدیده آدم‌ربایی و کودک‌ربایی باید به حوزه پیشگیری و اجتماعی ورود کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: معمولا مجرمان آگاهی از مجازات‌شان ندارند و اساسا تصور نمی‌کنند در چنگال قانون گرفتار شوند قطعا اگر آگاهی بخشی و پیشگیری صورت گیرد میزان جرائم هم کم خواهد شد.

کمالی‌پور در پایان در مورد ورود کمیسیون قضایی و حقوقی به موضوع کودک‌ربایی گفت: کمیسیون می‌تواند ضمن بررسی میزان آدم‌ربایی در کشور و میزان میانگین مجازات در نظر گرفته شده در آن ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و نحوه اقدامات انجام شده از بعد اجتماعی و پیشگیری‌های لازم را رسیدگی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودك ربايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست بررسی مسایل مجتمع کُک طبس که با حضور مدیرعامل و سهامداران مجتمع، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود به عنوان شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: این مجتمع که در ابتدای دولت سیزدهم با 20 درصد ظرفیت دو باتری فعال بود، به همت سهامداران و با پیگیری‌های صورت گرفته، با افزایش حجم تولیدات به فعالیت خود ادامه داد. 

وی با اشاره به فعال شدن دو باتری این کارخانه در سال 1401 تصریح کرد: با رسیدن باتری‌های قبلی به ظرفیت 100 درصدی و افتتاح فاز دوم کارخانه شامل باتری‌های سه و چهار، تولید کک در این مجتمع افزایش چشمگیری داشت. 

استاندار خراسان جنوبی با قابل تقدیر خواندن اقدامات صورت گرفته گفت: فعالیت این مجتمع در اشتغالزایی و رونق استان نقش بسزایی دارد. 

قناعت با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این واحد تولیدی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و نقش تولیدات این کارخانه در رفع نیاز داخلی کشور، مجتمع کُک طبس باید با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد. 

در ادامه این نشست درخصوص راهکارهای توسعه و افزایش سطح تولید کک در این مجتمع بحث و تبادل نظر شد. 

شایان ذکر است؛ مجتمع کک طبس، سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور است که با زیربنای 15 هزار و 500 متر مربع در زمینی به مساحت 300 هزار متر مربع ایجاد شده و زمینه اشتغال حدود 400 نفر را فراهم آورده است. کک تولیدی این مجتمع در صنایع فولاد و زغال کاربرد دارد.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خراسان جنوبی  تأکید کرد. 

قناعت در دیدار محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی و اسد اسلامی‌ خواه مدیرعامل مؤسسه نصر  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، در زمینه فعالیت‌های این قرارگاه در استان خراسان جنوبی بحث و تبادل نظر کرد. 

در این نشست با اشاره به اینکه اجرا و تکمیل قطعات 21 و 22 راه آهن بیرجند- قاین-  یونسی به این قرارگاه محول شده، مقرر شد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در اسرع وقت نسبت به شروع و تکمیل این قطعات اقدام کند. 

طول قطعات 21 و 22 راه آهن استان که حدفاصل گناباد- قاین واقع شده، 85 کیلومتر است. استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خراسان جنوبی در اجرای باندهای دوم سطح استان از دیگر مصوبات این نشست بود. این دیدار با حضور علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و میمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود