Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منچسترسیتی در یک بازی یک طرفه و برتر موفق شد با نتیجه پرگل 8-0 واتفورد را شکست دهد، تا بار دیگر قدرت خود را به رخ سایر رقبا بکشد.
به گزارش آریا، در شبی که بهترین نتیجه تاریخ منچسترسیتی در لیگ برتر به ثبت رسید، سرخیو آگوئرو به رکورد 100 گل در استادیوم اتحاد در مسابقات لیگ برتر دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر موفق شد هشت گل در یک مسابقه به ثمر رساند. بهترین بردهای تاریخ لیگ برتر به ترتیب، برد 9-0 منچستریونایتد مقابل ایپسویچ در سال 1995، برد 9-1 تاتنهام مقابل ویگان در سال 2009، برد 8-0 نیوکاسل مقابل شفیلد یونایتد در سال 1999، برد 8-0 چلسی مقابل ویگان در سال 2010، برد 8-0 چلسی مقابل استون ویلا در سال 2012، برد 8-0 ساوتهمپتون مقابل ساندرلند در سال 2014 و برد 8-0 منچسترسیتی مقابل واتفورد در سال 2019 است.
برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر شش بازیکن مختلف منچسترسیتی موفق به گلزنی (بدون احتساب گل به خودی) در یک مسابقه لیگ برتر می شوند. 21 سپتامبر 2008 مقابل پورتسموث و 14 اکتبر 2017 مقابل استوک سیتی نیز این اتفاق رخ داده بود. منچسترسیتی موفق شد در 18 دقیقه ابتدایی دیدار مقابل واتفورد 5 گل به ثمر رساند، تا رکورد سریع ترین زمان به ثمر رسیدن 5 گل در یک دیدار لیگ برتر را به نام خود ثبت کند. 5 موقعیت ابتدایی سیتی به 5 گل تبدیل شد. منچسترسیتی طی 18 دقیقه دیدار مقابل واتفورد، گل های بیشتری (5 گل) نسبت به واتفورد (4 گل) در رقابت های فصل جاری لیگ برتر به ثمر رسانده است.
از آغاز فصل 2013/14، بازیکنان منچسترسیتی با 15 هت تریک بیشتر از بازیکنان سایر تیم های لیگ برتر موفق به ثبت هت تریک در این مسابقات شده اند. تاتنهام هاتسپر (9)، چلسی (7)، لیورپول (6)، آرسنال (5) و منچستریونایتد (0) آمار هت تریک های دیگر تیم های بیگ سیکس است. از آغاز فصل 2016/17، منچسترسیتی 6 بار موفق شده 6+ گل در یک مسابقه لیگ برتر به ثمر رساند. تاتنهام هاتسپر (3)، بورنموث (1)، اورتون (1) و لیورپول (1) دیگر تیم هایی هستند که موفق به ثبت چنین آماری شده اند.
منچسترسیتی برای دومین بازی متوالی مقابل واتفورد (در دیدارهای رسمی) موفق به ثبت 6+ گل شد. آخرین بار در سال 2010 چلسی در مقابل ویگان موفق به ثبت 6+ گل در دو دیدار متوالی رسمی شده بود. گل داوید سیلوا مقابل واتفورد در ثانیه 52 به ثمر رسید تا به سریعترین گل فصل جاری لیگ برتر بدل شود. سرخیو آگوئرو به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر بدل شد که موفق به گلزنی در شش دیدار ابتدایی فصل (وست هم، تاتنهام، برایتون، بورنموث، نوریچ و واتفورد) می شود. خوزه آنتونیو ریس (آرسنال، 2004/05) و وین رونی (منچستریونایتد، 2011/12) موفق به گلزنی در 5 دیدار ابتدایی لیگ برتر شده بودند.
سرخیو آگوئرو به رکورد 100 گل در استادیوم اتحاد در مسابقات لیگ برتر دست یافت. فقط تیری آنری (114 گل در هایبوری) و وین رونی (101 گل در اولدترافورد) آمار بهتری نسبت به این مهاجم آرژانتینی دارند و آلن شیرر (97 گل در سنت جیمز پارک) در جایگاه چهارم قرار دارد. برناردو سیلوا سومین پرتغالی پس از کریستیانو رونالدو و دیگو ژوتا است که موفق به هت تریک در لیگ برتر می شود. این اولین هت تریک دوران حرفه ای برناردو سیلوا بود. آمار پاس گل های کوین دی بروین در لیگ برتر به 53 رسید تا در کنار امیل هسکی، لیتون بینس و رابین فن پرسی قرار بگیرد و از مسوت اوزیل (52) پیشی گیرد.
شاگردان پپ گواردیولا هر کاری که لازم بود، در زمین انجام دادند و حریف خود را تحقیر کردند. این واکنش فوق العاده ای نسبت به شکست هفته گذشته آنها مقابل نوریچ سیتی بود. گواردیولا پس از بازی در گفتگو با بی بی سی گفت: وقتی 5 شوت در چارچوب دارید و 5 گل زده اید، یعنی کیفیت بازیکنان ما باعث ایجاد این تفاوت شده است. ما در دقایق ابتدایی به آنها دو شانس گلزنی دادیم اما آنها گل نزدند. زمانی که در پایان نیمه اول، نتیجه 5-0 است، معمولا نیمه دوم کسل کننده می شود اما من خوشم آمد که ما دقیقا برعکس عمل کردیم و بسیار با انگیزه بودیم و نیمه دوم خیلی خوبی داشتیم.  
مردم، خبرنگارها، کارشناس ها و بازیکنان سابق هنوز درک نمی کنند که شکست هم بخشی از فوتبال است. رقبا همیشه شایسته احترام هستند. امشب هم همان حسی را دارم که پس از شکست مقابل نوریچ داشتم. بنابراین هفته گذشته هم عملکرد بدی نداشتیم. ما می توانیم در بازی ها شکست بخوریم اما مساله مهم، نگرش و واکنش ما به آن است.  
از نظر دریافت شوت در چارچوب، ما یکی از بهترین تیم ها از نظر آماری هستیم و خیلی کم شوت روی دروازه ما زده می شود. پیشرفت داشته ایم زیرا می توانستیم دو گل دریافت کنیم اما می دانیم مهاجمان ما استعداد عظیمی دارند. شما فکر می کنید این بازیکنان پس از کارهایی که طی دو فصل اخیر انجام داده اند، نیاز دارند چیزی را ثابت کنند؟
بعد از شکست مقابل نوریچ به صحبت هایی که بود، گوش دادیم اما مردم درک نمی کنند که ما ممکن است شکست بخوریم. گاهی غافلگیر می شوم که بازیکنان سابق و کارشناسان هنوز این را نمی دانند. باید به خودمان ثابت کنیم که برای پیروزی، انگیزه داریم و می خواهیم با بیشترین انگیزه وارد آخرین بخش فصل شویم و جام بگیریم.  

در هفته پنجم لالیگا، دیدار گرانادا-بارسلونا با نتیجه 2-0 به نفع تیم میزبان خاتمه یافت. اکنون گرانادا در عین ناباوری با 10 امتیاز موقتا صدرنشین لالیگا است. این روزها بلوگرانا با والورده در حال رکوردشکنی است؛ البته این رکوردها، یاد و خاطره بدترین روزهای بارسلونا را زنده می کنند. 5 بازی و فقط 7 امتیاز؛ این، بدترین شروع بارسلونا در لالیگا از فصل 1994/95 محسوب می شود. در آن فصل نیز بارسلونا از 7 بازی نخست خود به 5 امتیاز رسیده بود. بارسلونا در 8 بازی اخیر خود خارج از نیوکمپ، برنده نشده است (5 باخت و 3 تساوی)؛ طی این مدت بلوگرانا مقابل سلتاویگو، لیورپول، والنسیا، اتلتیک بیلبائو و گرانادا باخته و مقابل ایبار، اوساسونا و دورتموند مساوی کرده است. آخرین برد خارج از خانه بارسلونا مقابل آلاوز بود.
بارسلونا در نیمه اول بازی با گرانادا، حتی یک شوت در چارچوب نداشت. تنها شوت در چارچوب این تیم مقابل گرانادا توسط مسی در دقیقه 85 به ثبت رسید. تیم والورده درحالی 74% مالکیت توپ را در اختیار داشت که مجموعا 8 شوت زد. گرانادا 9 شوت زد که 4 شوت در چارچوب بود. گل اول گرانادا در ثانیه 65 به ثمر رسید؛ این گل، سریع ترین گلی است که از سال 2011 در لالیگا وارد دروازه بارسلونا می شود. آنتوان گریزمان در 4 بازی خارج از خانه این فصل خود با بارسلونا، حتی یک شوت هم به داخل چارچوب دروازه حریفان شلیک نکرده است.
سوارز در پایان بازی به خبرنگاران گفت: این شکست نگران کننده ای بود، شکستی که ناراحت کننده هم هست. باید به این نتیجه و این شکست خوب نگاه کنیم چون خیلی چیز ها هست که باید آنها را بهبود ببخشیم. نباید خیلی زود از حریف عقب بیفتیم. آن گل همه چیز را برای ما سخت تر کرد. مالکیت توپ را داشتیم اما نمی توانستیم از آن استفاده کنیم. باید اتفاقاتی که رخ داد را آنالیز کنیم. باید عملکرد خود در این مسیر را مورد بازبینی قرار دهیم، چون مشکل ایجاد موقعیت و گلزنی، نگران کننده است. ما بارسا هستیم و باید برای پیروزی به میدان برویم؛ نمی توانیم مثل امشب بازی را شروع کنیم. هنوز راه درازی در پیش است، اما چنین بازی هایی است که قهرمان لیگ را در نهایت مشخص می کند. اگر می خواهیم قهرمان شویم، باید سرسخت تر عمل کنیم. سال سختی پیش رو داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منچسترسیتی بارسلونا لالیگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود

شکست کهکشانی‌ها مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، هنوز از ذهن ژوزه مورینیو پاک نشده است

طرفداری | ژوزه مورینیو اخیرا مصاحبه مفصلی با نشریه تلگراف انجام داده و راجع به موضوعات مختلفی در کارنامه مربی‌گری خود صحبت کرده‌است. آقای خاص در بخشی از این گفتگو، به دوران حضورش در رئال مادرید نیز اشاره و اذعان کرد که بدترین شب زندگی‌اش را زمانی که هدایت رئال مادرید را به عهده داشته، تجربه کرده‌است:

در فصل ۲۰۱۱/۱۲  ما بهترین تیم اروپا بودیم. قهرمان لالیگا شده بودیم و توانستیم رکورد امتیازگیری و گلزنی در طول یک فصل را بشکنیم. می خواستیم با پیروزی برابر بایرن مونیخ، به فینال برسیم و با قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل فوق‌العاده خود را تکمیل کنیم، اما این اتفاق رخ نداد و ما حذف شدیم. شکست مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود.

آقای خاص به کدام بازی اشاره دارد؟

به مانند فصل جاری، دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۱/۱۲ نیز به هم برخورد کردند. بازی رفت در مونیخ با برتری ۲-۱ میزبان به اتمام رسید و در بازی برگشت نیز همین نتیجه رقم خورد، اما این بار به سود رئال مادرید. آرین روبن با گل خود در دقیقه ۲۷، بریس کریستیانو رونالدو در دقایق ابتدایی را بی‌اثر کرد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در پنالتی‌ها، کریستیانو رونالدو، کاکا و سرخیو راموس به شکلی عجیب ضربات خود را از دست دادند و تنها ژابی آلونسو ماموریت خود را با موفقیت انجام داد. در سمت مقابل اما با وجود ناکامی تونی کروس در گل کردن پنالتی خود، داوید آلابا، ماریو گومز و باستین شواین اشتایگر دروازه ایکر کاسیاس را باز کردند تا شاگردان یوپ هاینکس صعود شیرینی به دیدار نهایی داشته باشند.

ناراحتی مورینیو از شکست رئال مادرید برابر بایرن مونیخ در ضربات پنالتی

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • هشدار گواردیولا به سیتی و آرسنال
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • خلاصه بازی برایتون 0-4 منچسترسیتی (لیگ برتر انگلیس 2023/24)
  • منچسترسیتی در کورس قهرمانی ماند
  • ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • ترکیب احتمالی منچسترسیتی مقابل برایتون
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم