Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:51:24 GMT

فراخوان جدید برای تظاهرات میلیونی مصری‌ها در روز جمعه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۴۳۲

فراخوان جدید برای تظاهرات میلیونی مصری‌ها در روز جمعه

هم‌زمان با استمرار تظاهرات در استان‌های مختلف مصر برای برکناری سیسی، محمد علی، بازیگر و تاجر مصری فراخوان جدیدی را برای تظاهرات میلیونی جمعه این هفته منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، "محمد علی" که یک تاجر و هنرپیشه مصری است با انتشار سلسله ویدیوهایی در فضای مجازی رهبران مصر را به هدر دادن سرمایه این کشور برای محل‌های اقامت لوکس و هتل‌های گرانقیمت متهم کرد، در حالی که بسیاری از مردم مصر در فقر به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی با انتشار ویدئوی دیگری گفت: منتظر تصمیم وزیر دفاع و نهادهای دولت نسبت به درخواست‌ها برای برکناری عبدالفتاح سیسی است.

او ضمن قدردانی از ارتش و پلیس مصر برای حمایت از مردم و عدم برخورد شدید با تظاهرکنندگان، تاکید کرد: این انقلاب وابسته به حزب یا شخص نیست، بلکه انقلاب مردم است.

این بازیگر مصری در ادامه نسبت به برخورد و درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس هشدار داد و گفت: برخی از چهره‌های فاسد در دولت، افرادی را به میان تظاهرکنندگان می‌فرستند تا با پلیس درگیر شوند.

او از وزرای دفاع و کشور مصر خواست تظاهرکنندگانی که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، آزاد شوند و به سرعت اقداماتی برای آزادی زندانیان سیاسی در پیش گرفته شوند. محمد علی در ادامه قسم یاد کرد که بسیاری از افسران ارتش و پلیس با او همراه و موافق هستند.

این منتقد با اشاره به اینکه سیسی در پی تظاهرات‌ها دچار تنش و اضطراب شده است، گفت: سیسی در حال حاضر از ترامپ برای حمایت از خود در مقابل انقلاب پیش‌رو درخواست کمک دارد.

محمد علی درباره مرحله پس از سیسی هم بر ایجاد ساختار پارلمانی جدید با کاهش گسترده اختیارات رئیس‌جمهوری مصر تاکید کرد. او گفت، خواستار تغییر ساختار سیاسی در مصر است به این ترتیب که از هر استان ۵۰ تن که همگی کارشناس حوزه اقتصادی هستند، انتخاب شوند و آن‌ها در پارلمان با برگزاری جلساتی ساختار جدید دولت مصر را با گفت‌وگوها و بحث‌های علنی تعیین کنند.

این بازیگر و تاجر مصری با اشاره بر لزوم تعیین ماموریت‌های ارتش و پلیس و آزادی کامل رسانه‌ها از قید و بند کنترل دولت، ممنوعیت نصب تصاویر سیسی در ادارات دولتی و اجبار مصری‌ها به نصب تصاویر او در خانه‌ها و شرکت‌هایشان را خواستار شد.

مصر در سال‌های اخیر با سیاست‌های ریاضت اقتصادی روبرو بوده است. در سال ۲۰۱۳ عبدالفتاح سیسی توانست محمد مرسی که رئیس‌جمهوری قانونی و منتخب مردم بود، با کمک نیروهای نظامی ارتش از قدرت برکنار کند. از آن زمان تاکنون به گفته فعالان حقوق بشر وضعیت این کشور با سرکوب بی‌سابقه روبرو شده و ده‌ها هزار تن به زندان افتاده‌اند.

در آوریل امسال و در همه‌پرسی برای ایجاد تغییر در قانون اساسی امکان ادامه ریاست جمهوری سیسی تا سال ۲۰۳۰ ایجاد شد. سیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ و در نبود هیچ رقیب قدرتمندی، توانست ۹۷ درصد آراء را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات مصر تظاهرات علیه سیسی عبدالفتاح سیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی به تظاهرات‌های حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت معترضان از سوی پلیس این کشور واکنش نشان داد. 

کنعانی نوشت: با وجود میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آن‌ها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشگاه‌های آمریکا طی روز‌های گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بوده‌اند.

تاکنون ده‌ها دانشجوی و استاد معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه تگزاس
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود