Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: سن طلایی درمان اختلال بیش‌فعالی/ مناسب‌ترین موادغذایی برای کودکان بیش‌فعال

بلایی که تلفن همراه بر سرپوستتان می‌آورد

همه ی ما سعی می کنیم از چیزهایی که به پوست ما صدمه می زنند دوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حقیقت آن است که ما در طول روز با چیزهایی سر و کار داریم که تصور اینکه می توانند تاثیر منفی بر سلامتی و زیبایی پوست ما داشته باشند، مشکل است. افراد همیشه فقط به پاکیزه بودن صورتمان توجه دارند اما باید به وسایل شخصی خود هم اهمیت بدهند.

تلفن همراه اغلب نه تنها با پوست صورت و دست،  بلکه با مناطق دیگری مانند  لباس، میز و کیف هم در تماس مستقیم است، از این رو تلفن همراه مکانی برای تجمع انواع آلودگی ها و میکروب ها است و در نتیجه وقتی با صورت ما تماس پیدا می کند می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست و  ایجاد جوش شود.

بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که مدت زمان تماس تلفن همراه با همان قسمت همیشگی صورتتان را به حداقل برسانید. برای مثال می توانید برای اینکه مجبور نباشید گوشی را به صورت خود فشار دهید، از هدفون استفاده کنید. به علاوه، لازم است به طور منظم تلفن همراه خود را تمیز و ضدعفونی کنید.

برخی عادت های رفتاری که به فرد لطمه می زند

برخی عادت های اشتباه به ظاهر درست به نظر می رسند ولی عواقب مخربی در پی خواهند داشت. زیاده‌روی در این عادت‌ها، می توانند به فرد لطمه بزنند و  موجب شوند روزانه انرژی زیادی از وی گرفته شود و عملکرد خوبی در انجام کارهای خود نداشته باشد. پس سعی کنید کمتر وارد این مسائل شوید تا بتوانید انرژی خود را صرف کارهای مفید کرده و نتیجه ی مطلوبتری از عملکرد خود به دست آورید.این نوع عملکردهای اشتباه در ترشح هورمون های بدن هم تاثیر خواهند گذاشت.

عادت‌هایی مانند پشت گوش انداختن کارها، غر زدن و عدم رضایت همیشگی از شرایط موجود، جویدن آدامس به طور مداوم، بیقراری و خیالبافی از جمله مواردی هستند که انرژی زیادی از فرد می گیرد و موجب اختلال در مغز می شوند.

 

بیشتر بخوانید: علل و درمان فشار خون بالا +عوارض هولناک پرفشاری خون

فواید خوابیدن در طبیعت

خوابیدن در هوای آزاد باعث می‌شود فرد در معرض نور طبیعی قرار بگیرد و در نتیجه‌ی آن میزان ملاتونین در بدن تغییر کند و سیستم ایمنی بدن تقویت شود. به علاوه، در طبیعت هوای کثیف و تهویه نشده وجود ندارد، از این رو باعث تقویت عملکرد مغز و بدن شده و  میزان استرس را کاهش می‌دهد.

اگر نمی‌توانید خارج از شرکت کار کنید، دست کم شب‌ها را در فضای آزاد بخوابید تا هوای سالم را  تنفس کنید و عملکرد عمومی بدنتان احیا شود.

معجزه لاغری را با این گیاه تجربه کنید

کرفس به دلیل مقدار بالای منیزیم، نقش مهمی در چربی سوزی دارد و مصرف آن به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم و کاهش چشمگیر وزن می‌شود. این گیاه معجزه آسا فیبر بسیار زیادی دارد که می تواند به ما احساس سیری طولانی‌مدت دهد، به همین دلیل است که ما نمی توانیم به یکباره مقدار زیادی از آن را مصرف کنیم، اما  هنگامی که آب کرفس را می گیریم، فیبر آن از بین می رود.

 با توجه به اینکه کرفس سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است، آب آن نه تنها یک نوشیدنی خوشمزه،  بلکه یک ماده ی غذایی بسیار سالم محسوب می شود که از آن می توانیم در رژیم غذایی روزانه ی خود استفاده کنیم.

آب کرفس قند و کالری بسیار کمی دارد و برخلاف آب دیگر میوه ها و سبزیجات، یک لیوان آب آن قند و کالری کمتری در مقایسه با یک هویج متوسط دارد. به خاطر داشته باشید که مصرف فیبر برای حفظ سلامت ما ضروری است و از آب کرفس نباید به عنوان یک وعده ی غذایی استفاده کرد.

کرفس از مشکلات چشمی و دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند، ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، مواد غذایی اسیدی را خنثی می کند و تعادل مایعات بدن را تنظیم می کند. 

 

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش سوخت و ساز بدن، روند لاغری نیز تسریع می‌شود. در سال‌های اخیر مشخص شده است که برخی از نوشیدنی‌ها تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. اگر این نوشیدنی‌ها را در زمان شب مصرف کنید، همزمان تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود خواب شما دارند. نوشیدنی‌هایی که فاقد کافئین هستند، علاوه بر کیفیت خواب، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و عضله‌سازی هم می‌شوند. در ادامه به معرفی چندین روش لاغری با نوشیدنی می‌پردازیم.

 شیر یک نوشیدنی مقوی برای قبل از خواب: این کار در روز بعد اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

 کاهش وزن با نوشیدنی آب انگور: اگر قبل از خواب ۱۰۰ گرم آب انگور خالص را بنوشید، باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. 

 مصرف دمنوش بابونه در زمان شب: دمنوش بابونه چربی‌های اضافه بدن را می‌سوزاند تا گرمای بدن را تأمین کند. همچنین دمنوش بابونه باعث کاهش قند خون بدن نیز می‌شود. 

 کفیر یک نوشیدنی بی‌نظیر برای لاغری: نوشیدن یک لیوان کفیر قبل از خواب، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. از سوی دیگر به روند لاغری نیز کمک می‌کند.

 آب یک نوشیدنی سالم برای لاغری: نوشیدن ۷ لیوان آب در طی شبانه‌روز برای سلامت بدن ضرورت دارد. با نوشیدن آب، روند لاغری در شما تسریع می‌شود. زیرا آب قدرت فوق‌العاده‌ای در چربی‌سوزی دارد.

 لاغری با نوشیدنی آب کرفس: نوشیدنی آب کرفس به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. در زمان خواب متابولیسم بدن افزایش می‌یابد که در روند لاغری تاثیر زیادی دارد. 

 ترکیب سرکه سیب و عسل: برای درست کردن این نوشیدنی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید. اگر این نوشیدنی را قبل از شام میل کنید، باعث سلامت روده‌ها و کارکرد بهتر سیستم گوارش می‌شود. سرکه سیب در طی شب افزایش سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوی دیگر میزان اشتهای شما را در روز بعد کاهش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • ببینید | بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد!
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود