Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@04:27:51 GMT

«حکمت حکومت» اثر حجت‌الاسلام میرباقری منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۱۹۶

«حکمت حکومت» اثر حجت‌الاسلام میرباقری منتشر شد

به گزارش ایکنا، کتاب «حکمت حکومت» اثری جدید از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری در دو جلد از سوی نشر تمدن نوین اسلامی فرهنگستان علوم اسلامی قم منتشر شده است.   جلد اول این کتاب به ضرورت حکومت دینی و آفات حکومت غیردینی و جلد دوم به مبانی، نظریه و ساختار حکومت دینی می‌پردازد.   این مجموعه کتاب زیرساخت‌های معرفتی حکومت دینی و نظام ولایت اجتماعی را تبیین کرده و آفاتی تازه از چرایی و چگونگی جریان توحید و ولایت الهیه در ساحت حیات اجتماعی بشر می‌گشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اساساً حکمت همان نظام معارف دینی است که بر اساس فهم اجتهادی از قرآن و روایات به دست می‌آید، بنابراین، «حکمت حکومت» به مثابه نوعی حکمت مضاف و به معنای تبیین و تشریح «نظریه حکومت» بر پایه نظام معارف است.   جلد اول از این مجموعه با رویکردی انگیزشی از منظر ضرورت حکومت دینی وارد موضوع بحث می‌شود و بسیاری از مباحث حکومت دینی را از این زاویه مرور می‌کند.   جلد اول این کتاب در ۳۵۷ صفحه و با قیمت 27 هزار تومان روانه بازار نشر شده است. در جلد دوم از مجموعه، مباحث حکومت دینی با رویکرد آموزشی مطرح همچنین نظریات مطرح در نسبت بین دین و دولت بیان می‌شود و برای قضاوت بین نظریات ضرورت تحلیل مبانی حاکم بر آنها نیز تبیین شده است.   انتشارات تمدن نوین اسلامی، جلد دوم کتاب را در ۴۶۲ صفحه و با قیمت 36هزار تومان منتشر کرده است.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم حکمت حکومت میرباقری دو جلد تمدن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور