Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست گفت: مهم‌ترین مشکل ما در فضای سبز مشهد، تامین منابع آبی پایدار برای فضای سبز شهر است. امسال توانستیم 8 میلیاردتومان بودجه در این خصوص در نظر بگیریم که جهش بزرگی در این زمینه است. با این کار انتقال آب در 5منطقه شهرداری تکمیل خواهد شد.

محمد حاجیان شهری در گفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص عملکرد دوساله شورا، اظهار کرد: یکی از وعده‌های شورا در زمان انتخابات، مشارکت مردمی در مدیریت شهری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار با برگزاری نشست‌های متعدد در خصوص موضوعات مدیریت شهری، حمل‌و‌نقل، ترافیک و... و با حضور تشکل‌ها، احزاب، دانشگاه‌ها و... برگزار شد.

وی با بیان اینکه« یکی دیگر از اهداف ما شفافیت بود»، عنوان کرد: کمیته شفافیت تعیین  شد اعضای این کمیته مصوباتی برای مبارزه با فساد به صحن علنی شورا بردند. بر این اساس؛ سامانه فاش توسط شهرداری راه‌اندازی شد که اطلاعات لازم در این سامانه بارگذاری شده است  و باید اطلاعات دیگر از قبیل دریافتی‌های مدیران، تعداد استخدامی‌های شهرداری و... نیز در این سامانه قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه« فعالیت‌ها و پروژه‌های بزرگ عمرانی خوبی در این دوسال صورت گرفته است»، بیان کرد: پارکینگ آزادی از پروژه‌های بزرگ عمرانی در اواخر سال 97 بود. پل چهارسطحی نمایشگاه، پل میثاق، دوربرگردان ابوطالب و... پروژه‌های مختلف دیگر با اعتبار 500 میلیاردتومان کلنگ‌زنی شده است. تا اوایل سال 1400 اغلب این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید. تکمیل خط دو قطارشهری نیز از اهداف اجرایی عمرانی شهرداری و شورای شهر بود. 

حاجیان‌شهری با بیان اینکه« ما توانستیم با اوراق مشارکت، بدهی‌ شهرداری به بانک‌های مختلف را بپردازیم» خاطرنشان کرد: این کار موفقیت بزرگی در کارنامه شورای پنجم است. سال اول شورا، زمان شناسایی موقعیت‌ها و کمبودها بود. در سال دوم برنامه‌ریزی‌ برای ساخت شهر صورت گرفت و در سال سوم در فاز اجرا و بهره‌برداری کارها هستیم. امیدواریم بتوانیم در پایان این دوره به تمام اهداف خود دست پیدا کنیم. 

  

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست، با بیان اینکه« حوزه خدمات شهری بزرگ‌ترین و پرمشغله‌ترین حوزه شهرداری است»، اظهارکرد: بیش از 70 درصد  فعالیت‌های شهرداری در حوزه خدمات شهری است. شهروندان از لحظه تولد تا مرگ با حوزه خدمات شهری سر‌ و کار دارند. 

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل ما در فضای سبز مشهد، تامین منابع آبی پایدار برای فضای سبز شهر است. این مشکل هنوز هم وجود دارد و ما به دنبال پیدا کردن راه‌حل برای این موضوع هستیم.  

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امسال توانستیم 8 میلیاردتومان بودجه در این خصوص در نظر بگیریم که جهش بزرگی در این زمینه است. با این کار  انتقال آب در پنج منطقه شهرداری تکمیل خواهد شد. تصفیه فاضلاب‌ها در تصفیه‌خانه‌های طرق و چهل‌وازه  منبع بزرگی برای تامین آب برای فضای سبز شهر مشهد است. 

وی گفت: برنامه‌ریزی برای بازمهندسی مدیریت پسماند در کمیسیون خدمات شهری، اتفاق افتاد. پایش روش جدید در جمع‌آوری پسماند در شهرداری منطقه 9 انجام شد که ارزیابی آن به زودی به اتمام رسیده و این روش در تمام شهر اجرا خواهد شد.

حاجیان شهری با بیان اینکه« مصوبه زباله‌سوز  در حال بررسی است»،  عنوان کرد: بازسازی و بهسازی کارخانجات بازیافت پلاستیک، لاستیک و کاغذ با ایجاد ظرفیت‌های جدید و روش‌های نوین و با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران اتفاق خواهد افتاد. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست با اشاره به اینکه« به نظر من مصوبه‌ای که شهردار در خصوص خدمات ایمنی و آتش‌نشانی به شورا ارائه کرد و به تصویب رسید، به نفع شهر نبود»، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی جدید در مدیریت آتش‌نشانی اتفاق‌های خوبی افتاد. خرید نردبان‌های بالای 75 متر، سبب شد که کار اطفاء حریق صورت گیرد. 

وی اظهارکرد: از برنامه‌های کلان ما در حوزه مدیریت آرامستان‌ها، تکمیل جاده رضوان است. بودجه این طرح در شورای پنجم تصویب شده و بخش زیادی از این پروژه در مرحله بهره‌برداری است که تا پایان تابستان نیز تکمیل خواهد شد. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در حوزه سازمان مشاغل شهری، 1000 واحد میادین ساماندهی مشاغل در مشهد افتتاح خواهد شد. این کار قرار بود در اسفند سال گذشته انجام شود اما به دلیل مشکلاتی که دیگر سازمان‌ها داشتند، افتتاح به تاخیر افتاد. 

وی افزود: چند مصوبه در خصوص محیط زیست از جمله ساماندهی خودروهای دیزل در شهر مشهد و تعیین مناطق آلاینده آلوده در شهر در دستور کار داریم که آیین‌نامه‌های آن‌ها به زودی تنظیم خواهد شد. 

حاجیان شهری در خصوص انتقاد به عملکرد شورا، اظهارکرد: ما می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. زمانی که ما در میدان گود هستیم نمی‌توانیم نقد درستی نسبت به عملکرد خود داشته باشیم، اما امیدواریم مردم با دیدن و خواندن گزارش‌ها بتوانند بیشتر از این ما را کمک و یاری کنند. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست، گفت: تنها راه‌کار شورا در  دوسال آینده برنامه عملیاتی 97 تا 1400 است.

وی ادامه داد:  50 پروژه راهبردی در تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در نظرگرفته شده که قرار است در سطح شورا، شهرداری و نخبگان در طی زمان کوتاهی مورد بررسی قرار گرفته و در قالب برنامه عملیاتی اجرا شود. من فکر می‌کنم اگر این برنامه‌ها اجرا شوند، تحول خوبی در سطح شهر مشهد ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهارکرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلا نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

شهردار مشهد مقدس افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است، چرا که ویترین خدمات دولت است. امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

قلندرشریف افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده است و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسایل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آنها استقبال می‌کنیم.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: امروز مشهد به عنوان دبیرخانه خلاقیت کلان شهرها تعیین شده است و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت، مشهد پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و ... هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تاثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

قلندرشریف گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان