Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز یکشنبه همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در آیین رژه نیروهای مسلح استان البرز افزود: تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم می‌تواند فرصتی باشد تا یکی از اوراق گرانبها و ارزشمند هشت سال دفاع مقدس را ورق بزنیم.

وی اظهار داشت: یک رابطه منطقی و معنادار بین ماه محرم و دفاع مقدس وجود دارد و آن تاسی رزمندگان اسلام به این ماه و یاران باوفای امام حسین (ع) می‌باشد که ۴۰ سال مقاومت ما را نیز رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به اذعان دوست و دشمن نقطه مهم و اثرگذار در پیروزی ما نیز پیروی رزمندگان از امام حسین (ع)‌ بوده و اکنون نیز  شعار «ما پیروزیم» را به پشتوانه ۲ عنصر دفاع مقدس و محرم تسری می دهیم.

مولایی بیان داشت: یکی از الگوهای اصلی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس پیروی از سیره  حضرت ابوالفضل العباس (ع) و رشادت‌های ایشان بوده که نیاز به این الگوها را در امروز نیز داریم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: ابوالفضل العباس (ع) دلاور و مرد جنگ بود اما ۲ ویژگی بصیرت ژرف و عمیق و استحکام در ایمان از جمله ویژگی‌های وی بودند که ما امروز نیز به آنها نیاز داریم. 

وی ادامه داد: هر کسی متصف به این اوصاف شود، موفق می شود و این اوصاف قابل تسری است به طوریکه در زمان حرکت امام حسین (ع)، عباس بن علی (ع) گفت که هر کجا مولایم گفت می روم که نشان از ولایت پذیری او داشت و اکنون نیز نیازمند این ویژگی ها در جامعه هستیم.

مولایی اضافه کرد: اکنون نیز رزمندگان ما در مقابل دشمن آنی شک  نمیکنند به طوریکه سرنگونی پهپاد آمریکایی و توقف کشتی روباه پیر ثمره غرش سربازان ایران علیه استکبار جهانی بود.

وی با بیان اینکه شهدای ما تربیت‌شده مکتب امام حسین (ع) بودند، گفت: امروز رزمندگان انقلاب اسلامی ایران در برابر امام خود خاضع هستند اما در برابر دشمن با سرنگونی پهپاد و توقف کشتی لحظه ای تردید نمی کنند، خشن، سخت و سلب هستند.

وی مطرح کرد: ویژگی شهدای دفاع مقدس مقدس و کربلا خاضع بودن در مقابل مؤمنان و خشن و سخت بودن در مقابل دشمن بود و در زدن کشتی و پهباد دشمن حتی لحظه ای هم شک نمی کردند. اینها همان مجاهدان فی سبیل اللهی بودند که از هیچ سرزنشگری هراس نداشتند.

در این آیین نیروهای مسلح استان البرز اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

۶۱۵۶/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد

 حجت‌الاسلام علی اکبرپور ضمن یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بیان کرد: دیروز سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام بود محضر همه ارادتمندان شهادت مولا را تسلیت عرض می‌کنیم و با نابودی صهیونیست روزی ما در روز قیامت فراهم شود.

وی ادامه داد: یاد و خاطر استاد مجاهد علامه بزرگ شهید مرتضی مطهری این رادمرد را گرامی می‌داریم در همین راستا هفته معلم را نیز گرامی می‌داریم به محضر همه معلمانی که به ما درس زندگی و زیستن را آموختند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه سلمان استان تصریح کرد: امید داریم معلمانی که سایه آنان بر سر ما است خداوند عمر باعزت برای آنان قرار دهد آنانی که همنشین اهل‌بیت هستند خداوند روحشان را شاد کند.

وی افزود: مجلس، مجلس رادمردان رادی است که رفتند تا ما بمانیم به نیابت فرمانده سپاه پاسداران خدمت همه حضار گران‌قدر خوش آمد عرض می‌کنم و صمیمانه سپاسگزار هستم.

اکبرپور اذعان کرد: مجلس به نام مردان مردی است من‌جمله محب علی فارسی، آنچه خوبان همه دارند در این شخصیت ویژه و در ستارگانی که اطراف این شخصیت نورافکنی می‌کنند وجود داشت.

وی ادامه داد: شهید محب علی فارسی معلم، شهید رزمنده، جانباز است و آخرین مدال با افتخاری که بر سینه این شهید و همه شهدا می‌درخشد مدال شهادتی است که بر جمیل این بزرگواران نورافشانی می‌کند.

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه سلمان استان مطرح کرد: یاد و خاطره همه شهدایی که به‌ظاهر در میان ما نیستند؛ اما اثرات قطره‌قطره خون آنان امروز در دانشگاه‌های آمریکا مکمل و اروپا پیداست و مکمل دفاع مقدس و جان‌فشانی آنانی که از نفس افتادند تا ما نفس بکشیم آنانی که قد رعنایشان بر زمین سایه افکند.

وی افزود: آنانی که ایران اسلامی به پشتوانه آن گل‌های مطهر حرفی دارند که برای همه قابل‌شنیدن و قابل‌توجه است اگر هشت سال دفاع مقدس نبود و ده‌ها هزار شهید نبود قطعاً وعده صادق نبود.

اکبرپور گفت: اگر هشت سال دفاع مقدس نبود امروز اثرات آن را در دانشگاه و جوانان آمریکایی و اروپایی می‌بینیم همه لحظه‌به‌لحظه نفس افتادن مردان مردی است مثل حاج قاسم‌ها حاج محب‌ها و همه آنانی که ستاره هدایت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد