Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدام حسين رييس جمهور عراق در آن زمان با حضور در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير را پاره و آغاز جنگ و تجاوز به خاک ايران را اعلام کرد؛ وی فکر می کرد در مدت چند روز ایران را که دولت نو پایی است می تواند از پای در آورد.

خبرگزاری شبستان: اراک/ دفاع مقدس نامی آشنا و مقدس است که با بند بند وجود ملت ایران گره خورده است نامی که انسان را به یاد بزرگ مردان وشیر زنانی می اندازد که پای در مسیر ارزش ها گذاشتند و جان شیرین خود را فدای انقلاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دفاعی جانانه در برابر تمامی کفر جهانی، با دستی خالی ولی ایمانی قوی، عزمی راسخ و اراده ای پولادین.

 

رژيم بعثي عراق در 31 شهريور 1359 دست به جنگی تمام عیار بر علیه ایران اسلامی زد و این تصمیم شوم با طرح و نقشه قبلي و همکاری دشمنان قسم خورده نظام اسلامی گرفته شده بود و هدف آن نیز براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

 

صدام حسين رييس جمهور عراق در آن زمان با حضور در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق قرارداد 1975 الجزاير را پاره و آغاز جنگ و تجاوز به خاک ايران را اعلام کرد.

 

 وی فکر می کرد در مدت چند روز ایران را که دولت نو پایی است می تواند از پای در آورد اما نمی دانست ملت ایران و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم گام در مسیر ارزش ها گذاشته و انقلابی بزرگ را به پیروزی رساندند و به این راحتی ها آن را از دست نمی دهند.

 

 

ملت ایران از پیر و جوان و زن و مرد در صحنه حاضر شدند و گوش به فرمان رهبر و ولی امر خود با جان و دل از این آب و خاک دفاع کردند و در جنگی نابرابر و با دست خالی پیروز میدان شدند.

 

در آن روزها ایران اسلامی شرایط مساعدی نداشت چرا که جنگی نابرابر به آن تحمیل شده بود و در داخل کشور نیز به واسطه نوپا بودن انقلاب تحت فشارهای شدیدی از سوی جناح های وابسته به غرب و شرق بود.

 

از سوی دیگر نیروهای نظامی ایران نیز بعد از انقلاب هنوز در حال بازسازی و ساماندهی خود بودند و توان مبارزه و مقابله با دشمنان آن هم تمام کفر جهانی را نداشتند، در همین شرایط جوانان و نوجوانان ایرانی به همراه پدران و پدربزرگان خود در صحنه حضور یافتند و با نثار خون پاک و مطهر خود این انقلاب را بعد از 8 سال جنگ نابرابر به پیروزی رساندند.

 

گرامیداشت یاد و خاطره آن دوران و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا امری لازم و ضروری است و این فرهنگ متعالی که برگرفته از فرهنگ عاشورا است باید در بین نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی نهادینه شود و سینه به سینه و نسل به نسل نیز برای آیندگان بازگو شود چرا که این انقلاب و دفاع جانانه راهگشایی برای همه آزادی خواهان جهان بود و ملت های آزاده و آزادی خواه با تاسی از نظام اسلامی انقلاب هایی برای استقلال و آزادی خود به پا کردند.

 

هر ساله همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی در سراسر ایران اسلامی با حضور گسترده مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان برگزار می شود و یاد و خاطره آن روزها برای افرادی که آن روز ها را درک کردن زنده می شود و برای نسل جوان و نوجوان نیز بیان می شود که ملت ایران چه بوده و با دست خالی به چه جایی رسیده است.

 

 

نسل جوان و نوجوان ایران باید قدر دان رشادت ها و از خودگذشتگی جوانان انقلابی باشند که با حضور خود در صحنه آرامش و امنیت امروز را برای ما به ارمغان آورده اند.

 

وظیفه نسل جوان و نوجوان امروز ایران اسلامی این است که در سایه این امنیت و آرامش گام در مسیر توسعه و پیشرفت نظام اسلامی نهاده و با ایمان به خدا، توکل و اراده پولادین خود این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) برسانند.

 

اجرای بیش از یک هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

 

سردار کریمی از اجرای بیش از یک هزار عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان مرکزی خبر داد و  گفت:  به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از یک‌هزار عنوان برنامه با موضوعات مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و نظامی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می شود.

 

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه های این هفته در استان مرکزی با برگزاری رژه نیروهای مسلح آغاز می شود، افزود: رژه نیروهای مسلح امروز 31 شهریور در نواحی ۱۲ گانه استان با حضور یگان های نظامی، انتظامی و گردان های بسیج و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولان استان برگزار شد.

 

وی اعزام تیم های جهادی به مناطق محروم، عطر افشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری یادواره شهدا در نقاط مختلف استان، برگزاری مسابقه های کتابخوانی، برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و ورزشی را از جمله این برنامه ها دانست و بیان کرد: برنامه های این هفته با حضور نسل جوان و نوجوان برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اردبیل مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه سردار کریمی هفته دفاع مقدس استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!

بازدید 6 «بیایید حب و بغض در تحلیل را در مورد ایران کنار بگذاریم، نوع رفتار، واکنش‌ها و راهبرد منطقه‌ای ایران باید در دانشگاه‌ها تدریس شود، ما عادت داریم فوری برای هر قضیه‌ای شمشیر بکشیم و فهم رفتار ایران برایمان مشکل است؛ صدام با دستور آمریکا و حمایت برخی از کشورهای عربی به ایران حمله و باعث پایه گذاری برخی سیاست ها در ایران شد...» این بخشی از اظهارنظر کارشناس‌های عرب درباره استراتژی ایران در منطقه است. مواضع این کارشناسان را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است