Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه اسرائیلی از چالش دریایی جدید این رژیم در غزه خبر داد و نوشت، در کنار راهپیمایی‌های هفتگی در طول مرزهای نوار غزه و تلاش‌ها برای نفوذ از مرزها، حوادث مشابهی در ساحل دریای مدیترانه در حال شکل‌گیری است که می توان آن را انتفاضه دریایی شدیدی خواند که از غزه آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، آساف گیبور، نویسنده اسرائیلی در گزارشی برای روزنامه عبری زبان مکور ریشون نوشت، ناوگان دریایی اسرائیل تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای تضمین امنیت و سلامت ساکنان ساحل جنوبی اراضی اشغالی و نیز میدان‌های گازی انجام می‌دهد و تمامی این اقدامات بخشی از تقابل ارتش اسرائیل با حماس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیبور به نقل از ژنرال یووال ایالون، فرمانده جبهه جنوبی دریایی ارتش اسرائیل نوشت: هدف اصلی ناوگان دریایی اسرائیل حمایت امنیتی از سکوهای گاز و مقابله با قایق‌های دشمن است، این جبهه دریایی تا شهر رفح در جنوب نوار غزه کشیده شده و طول مرزهای آن به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد، ما مسئول حمایت از سواحل اشدود و عسقلان، نیروگاه‌ها و سکوهای گازی هستیم.

ژنرال ایالون تاکید کرد: دفاع از این زیرساخت‌های اقتصادی اسرائیل موضوع حساس و دشواری بوده و بخش مهمی از ماموریت‌های نظامی و امنیتی ماست، ماموریت‌های امنیتی ما شامل منطقه دریایی نوار غزه نیز می‌شود، زیرا ما همواره شاهد تلاش‌های حماس برای قاچاق سلاح و ابزارهای جنگی به غزه در این منطقه هستیم. تنها چند ماه پیش دو کشتی حماس را که در حال قاچاق ۲۴ کانتینر ماده فایبرگلاش برای تولید موشک بودند، متوقف کردیم. خوشبختانه تا این لحظه ما با قاچاق ابزارهای جنگی در ابعاد و حجم‌های بزرگ همانند کشتی کارین ایه در دوره یاسر عرفات در سال ۲۰۰۲ مواجه نشده‌ایم و همچنان درگیر بارهای کوچک هستیم.

فرمانده جبهه جنوبی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: غزه همچنان در صدر برنامه‌های ناوگان دریایی اسرائیل است و نکته جدید اینکه مسیرهایی به سمت دریای شمال نوار غزه در نزدیکی شهرک زیکیم ایجاد شده‌ است و ده‌ها کشتی به سمت مرزهای دریایی اسرائیل در حرکت هستند، ما از ۱۰۰ فروند کشتی صحبت می‌کنیم که همزمان با تنش‌های دریایی و نیز مانع فیزیکی که اسرائیل به تازگی ایجاد کرده، از سواحل غزه به سوی سواحل اسرائیل حرکت می‌کنند.

وی افزود: با وجود اقدامات حماس برای بمب‌گذاری برخی از کشتی‌ها، ناوگان دریایی اسرائیل با همکاری نیروهای زمینی و اطلاعاتی برای ناکام گذاشتن اقدامات نظامی حماس تلاش می‌کند. جبهه دریایی نوار غزه با فعالیت طرف‌های مختلف در این منطقه، اکنون به یک چالش امنیتی دشوار تبدیل شده است.

ژنرال ایالون ادامه داد: فلسطینی‌ها ماهیگیری را از کودکی به خوبی یاد می‌گیرند و در طول زمان به تهدیدی جدی تبدیل می‌شوند، در غزه بیش از ۱۰۰۰ قایق ماهیگیری وجود دارد، برخی از آنها برای کسب درآمد، ماهیگیری را فرامی‌گیرند و برخی دیگر نیز از ماهیگیری در راستای اهداف نظامی و هدف قرار دادن سربازان اسرائیلی استفاده می‌کنند.

او در پایان گفت: بر خلاف مقابله‌ها در میدان‌های نبرد زمینی که یک دیوار وجود دارد، در جبهه دریایی هیچ مانع فیزیکی واقعی وجود ندارند که مانع از رسیدن فلسطینی‌ها به سواحل شود، هیچ دیواری در پهنه دریا وجود ندارد و این امر بر عمق چالش امنیتی برای ناوگان دریایی اسرائیل می‌افزاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حماس غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویدیویی جدید حماس در مورد اسرای اسرائیلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • پیام ویدیویی جدید حماس در مورد اسرای اسرائیلی
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم
  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم