Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: باغ موزه دفاع مقدس یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان این استان است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ امیرعباس آسمند روز شنبه، 30 شهریورماه 98 در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی دفاع مقدس بود، هر چند مشقت و زحمات زیادی برای کشور ما داشت اما برکات و دستاوردهایی هم به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دنبال ترویج و احیاء فرهنگ دفاع مقدس هستیم، اظهارکرد: این ارزش‌ها را در گام دوم انقلاب تقویت می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد و تحول عظیمی در منطقه ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی با وجود اینکه همه فشارها برابر دنیا ایستادیم و این ایستادگی به امنیت کشور ثبات بخشید و موجب شد پیشرفت‌های علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی که نتیجه خودباوری دفاع مقدس بود رخ دهد.

آسمند با اشاره به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برای اینکه معارف دفاع مقدس را تبیین کنیم دو ماه پیش ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور همه مدیران به ریاست استاندار تشکیل و در ذیل این ستاد هفت کمیته برای برگزاری بهتر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد.

‌آسمند بیان کرد: در هفته دفاع مقدس اجرای ۵۰ عنوان برنامه و یک هزار زیر برنامه از سوی سپاه فتح پیش‌بینی شده که رژه اقتدار نیروهای مسلح و بازسازی عملیات طریق‌القدس که فرمانده گردان شهید جهان ناصری به شهادت رسید از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، ضمن اینکه تا پایان هفته دفاع مقدس شبیه‌سازی عملیات طریق‌القدس همراه با خاطره‌گویی رزمندگان ادامه خواهد داشت.

وی به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در این هفته اشاره و عنوان کرد: چهار یادمان شهدای گمنام از جمله در دهدشت و سوق مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، ضمن اینکه  تا پایان سال 99 همه گلزارهای شهدای گمنام در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یادمان خواهند بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالت بنیاد حفظ آثار در زمینه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس ادامه داد: در سال جاری برای چاپ و انتشار 50 کتاب مکتوب و 10 کتاب صوتی برنامه‌ریزی شده بود که تاکنون کار چاپ ۳۵ کتاب مکتوب در حوزه شعر، پژوهش، فیلم و نمایشنامه و سایر حوزه‌های مرتبط با دفاع مقدس صورت گرفته و در هفته دفاع مقدس از آنها رونمایی می‌شود.

آسمند تاکید کرد: دیدار با خانواده شهدا، همایش زن و دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا در پایگاه‌ها و یادواره 202 شهید ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهرستان گچساران از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

محکومیت حذف نام شهید از خیابان‌ها

وی به حذف نام شهید از تابلوهای خیابان‌های سطح شهر واکنش نشان داد و گفت: شهدا سرمایه بزرگ انقلاب هستند و اگر در جنگ هشت ساله مقاومت و جانفشانی نمی‌کردند؛ تمامیت ارضی کشور مورد مخاطره بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: شهدا رفتند تا کشور مقتدر، مستقل و سرافراز باشد پس برای اینکه بهتر از خاک کشورمان دفاع کنیم نیازمند راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم تا مردم با شهید و شهادت آشنا شوند و بدانند چه کسانی جان خود را به خطر انداختند تا ما به پیشرفت برسیم.

آسمند ضمن محکومیت حذف نام شهدا از تابلوهای برخی نقاط شهری تاکید کرد: به عنوان متولی دفاع مقدس اگر از این به بعد چنین مواردی را مشاهده کنیم به مراجع قضایی و قانونی شکایت و خواستار برخورد قانونی خواهیم شد و از مردم که در این زمینه عکس‌العمل خوبی داشتند؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان استان خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس نیازمند ۳۰میلیارد تومان اعتبار بوده که تاکنون ۵.۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هم برای محوطه‌سازی سایت اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سه محل برای احداث باغ موزه دفاع مقدس اعتبار گذاشته شده است، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات شهرداری دیگر ظرفیت برای احداث باغ موزه است اما از شهرداری یاسوج به دلیل عدم همکاری گلایه‌مند هستیم، چرا که شهرداری باید کمک‌کار برنامه‌های فرهنگی باشد اما با وجود اینکه اعتبارات خاکبرداری سایت اختصاص یافته اما شهرداری بعد از گذشت ۹ ماه کاری انجام نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس كهگيلويه و بويراحمد بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و آنها ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنها است عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین(علیه السلام) از بهترین دارایی خود گذشتند و هیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باخته پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی مقاومت می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید بر لزوم صیانت و حراست از ولایت فقیه را وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند بلکه پرشورتر و مقاوم تر هستند.

دیدار با خانواده مدافع حرم و رونمایی از شهید شاخص بسیج ورزشکاری و مدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه از برنامه‌های دیگر این یادواره شهدا بود.

 

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان