Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:41:14 GMT

۱۲۰ هکتار گلخانه در قم احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۵۸۸۷

۱۲۰ هکتار گلخانه در قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان قم، عباس پورمیدانی در همایش توسعه محصولات گلخانه‌ای در سال رونق تولید، به بیان دلایل لزوم توجه به کشت گلخانه‌ای پرداخت و اظهار داشت: به علت محدودیت‌هایی زمانی و مکانی که مناطق حاشیه کویر به کشاورزان تحمیل می‌کند باید به گسترش کشت گلخانه‌ای توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل دیگر اهمیت به گسترش کشت گلخانه‌ای را تنظیم بازار دانست و افزود: افزایش بهره‌وری تولید در سطح و مدیریت منابع آب از دیگر دلایلی است که ما را به گسترش گلخانه در استان ترغیب می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: البته باید سیستم‌های گلخانه‌ای با توجه به نیاز محصول تولیدی و شرایط حاکم اجرا شده و لزوم ندارم برای هر محصول یک گلخانه مدرن و مجهز احداث شود.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل توجه به گلخانه را حفظ بازارهای جهانی عنوان و تصریح کرد: برای حفظ بازار صادرات نیازمند ارائه محصولی سالم در بازه‌های زمانی منظم و مشخص هستیم که کشت در محیط باز نمی‌تواند این امکان را در اختیار ما و کشاورزان قرار دهد.

پورمیدانی افزود: باید بدانیم تنها کشت گلخانه‌ای می‌تواند تولید انبوه و بازگشت به‌موقع سرمایه را تضمین کرده و کشاورز بدون دغدغه حفظ سرمایه خود به کشت محصول مورد نیاز بازار بپردازد.

وی علیرغم شرایط بد حاکم بر اقلیم استان، کشاورزان استان قم را خلاق و دارای همت عالی معرفی و بیان کرد: شرایط بد اقلیم قم نتوانسته کشاورزان را از تولید بازداشته و عوامل بازدارنده عامل افزایش خلاقیت کشاورزان در استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گسترش گلخانه را تنها راه گسترش کشاورزی پایدار در جهان خواند و تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قم و نظام‌مهندسی آمادگی هرگونه همکاری با کشاورزان در حوزه گلخانه را دارد.

وی برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان قم را در سال  ۹۸ احداث ۱۲۰ هکتار گلخانه اعلام کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران استان برای گسترش سطح گلخانه استان دعوت به همکاری کرده و احداث ۱۲۰ هکتار گلخانه نخستین گام سازمان در این حوزه خواهد بود.

کد خبر 4725335

منبع: مهر

کلیدواژه: قم جهاد کشاورزی قم کشت گلخانه ای هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه بیرجند گرگان عاشورا ایلام سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان