Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@19:18:19 GMT

دیکتاتور تونس در قبرستان بقیع دفن شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۱۰۰

دیکتاتور تونس در قبرستان بقیع دفن شد

ده‌ها تن در مراسم خاکسپاری زین‌العابدین بن علی، رئیس جمهور فقید تونس در قبرستان بقیع واقع در شهر مدینه منوره شرکت کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، سلیم شیبوب، داماد بن علی و نیز تعدادی از اعضای خانواده او در مراسم خاکسپاری در قبرستان بقیع واقع در شهر مدینه منوره شرکت کردند.

شیبوب که ساکن عربستان است، در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرد که بن علی وصیت نکرده بود در تونس دفن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن علی ۸۳ ساله روز پنج‌شنبه در تبعیدگاه خود در اثر بیماری درگذشت، او در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ یک ماه پس از آغاز انقلاب مردمی که به سقوط حاکمیت ۲۳ ساله او منجر شد، از تونس گریخت.

بن علی پس از کودتا علیه حبیب بورقیبه، رئیس جمهوری اسبق در تاریخ هفتم نوامبر ۱۹۸۷ به قدرت رسید.

خبر فوت بن علی در رسانه‌های تونسی که سرگرم نتایج انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات انتخابات پارلمانی ششم اکتبر آتی بودند، بازتابی نداشت. اخبار مربوط به فوت و تدفین او در قبرستان بقیع نیز در رسانه‌های عربستان منعکس نشد.

روزنامه فرانسوی زبان "لابرس" چاپ تونس نوشت، امروز (یکشنبه) مراسم ختمی در منطقه سیدی بوسعید الراقیه در شمال پایتخت تونس با حضور برخی از اعضای خانواده بن علی برگزار خواهد شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق

سپاه در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

بنابر اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

گفتنی است، در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام‌های حسین امان‌اللهی، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز