Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@04:27:20 GMT

جریان‌سازهای دختر آبی چه کاربرانی بودند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۹۳۹

جریان‌سازهای دختر آبی چه کاربرانی بودند؟

کاربران این دسته که به رنگ قرمز مشخص شده‌اند، بیشترین فعالیت را در این موج داشته و محتوای ‏بیشتری ‏در مقایسه با ‌‏سایر دسته‌ها منتشر کرده‌اند.

به گزارش مشرق،  کانال تلگرامی پایشگر درباره هشتگ دختر آبی نوشت: گراف بالا شبکه ارتباط کاربرانی را نشان می‌دهد که در موج #دختر_آبی شرکت کرده‌اند. این گراف دارای ‌‏۳۰ هزار ‏نود و ‌‏۱۲۰ ‏هزار یال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نودها (هر گره) نشان دهنده کاربران بوده و براساس میزان انتشار محتوای آنها ‏وزن‌دهی ‏شده‌اند. یال‌ها هم ارتباط ‏میان ‏کاربران (ریتوییت، منشن و ریپلای) را نشان می‌دهند.‏

کاربرانی که نقش پررنگی در جریان‌سازی موضوع #دختر_آبی داشته‎‌‎اند در گراف ارتباطات‌ این موج به چهار ‏دسته تقسیم ‏می‌‎شوند. این دسته‌بندی از یال‌های موجود کاربران، تأثیر گرفته و بر اساس کاربران قرار ‏گرفته در مجاورت هم ایجاد شده ‏است.‏

دسته اول: کاربران سلطنت‌طلب و مخالف نظام، منابع و فعالان رسانه‌ای خارج از کشور


کاربران شاخص: نایت واچ، ‏RezaPahlavi، حشاشین، محمدمظفری، تناسلی، مسیح علی‌نژاد، امیراعتمادی، ‏سینا ولی اله و ...‏

کاربران این دسته که به رنگ قرمز مشخص شده‌اند، بیشترین فعالیت را در این موج داشته و محتوای ‏بیشتری ‏در مقایسه با ‌‏سایر دسته‌ها منتشر کرده‌اند. برخی از کاربران واقع در لبه سمت چپ گراف، که یال یکسویه‌ی ‌‏زیادی را دارند، جزو کاربرانی ‌‏محسوب می‌شوند که فعالیت ربات‌گونه داشته و به بازنشر محتوای دیگر کاربران ‏پرداخته‌اند.‏

فعالان رسانه‌ای خارج از کشور غالباً در سمت راست خوشه‌ی کاربران معارض و نزدیک به کاربران رسانه‌ای داخل ‏کشور قرار ‌‏دارند. ‎این کاربران که عمدتاً رسانه‌ها یا فعالان این حوزه و جزو مخالفین جمهوری اسلامی محسوب ‏می‌شوند، در ‏بخش میانی ‌‏گراف قرار دارند.‏

دسته دوم: فعالان رسانه‌ای داخلی و سلبریتی‌ها

کاربران شاخص: محمد مساعد، صبا آذرپیک، محمدرضا زائری، سهند ایران‌مهر، مهناز افشار، باران کوثری و ...

این دسته در مرکز گراف و نزدیک به فعالان رسانه‌ای خارج از کشور قرار است.‏

دسته سوم: مسئولان و فعالان سیاسی کشور

کاربران شاخص: پروانه سلحشوری، علی مطهری، مصطفی تاجزاده، معصومه ابتکار، شهین‌دخت مولاوردی و ...
گراف به خوبی نشان می‌دهد که فعالان رسانه‌ای نزدیک به مسئولان و ‏فعالان سیاسی ‌‏قرار گرفته‌اند و مجاورت این دو گروه با هم، مشخص است.

دسته چهارم: کاربران ارزشی و انقلابی

کاربران شاخص: علی‌اکبر رائفی‌پور، علی قلهکی، علی سیستانی، امیرحسین ثابتی، فرشته عسکری، شوق ‏پرواز، ‏سیدعلیرضا ‌‏عابدی و ‎ ...‎

در بین اعضای این دسته نیز شاهد کاربرانی هستیم که فعالیت ربات‌گونه‌ی آنها، تعداد یال‌های یکسویه‌شان را ‌‏افزایش داده و در ‏لبه ‏سمت راست گراف، دورتر از اعضای اصلی دسته قرار گرفته‌اند.‏

در بخش دیگری از تصویر، #هشتگ‌ مربوط به هر دسته را بررسی نموده‌ایم. هشتگ‌های سمت چپ تصویر غالبا جزو ‏هشتگ‌های ‌‏بکاربرده شده توسط مخالفین جمهوری اسلامی بوده و هشتگ‌های سمت راست نیز بیشتر در محتوای مربوط به ‏کاربران ارزشی و انقلابی ‌‏دیده می‌شود‎.

گراف ارتباطی کاربران شرکت‌کننده در موج #دختر_آبی میزان فعالیت کاربران از جریان‌های مختلف و ارتباطات آنها با یکدیگر را به شکلی گویا نمایش می‌دهد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن دختر آبی کاربران فضای مجازی فضای مجازی توییتر شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، مدیران و کارشناسان بانک شهر با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن تشریح دستاوردهای خود در شبکه بانکی و حمایت های صورت گرفته از فعالان صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به تبیین اهداف و برنامه های این بانک در حوزه انرژی می پردازند.

بانک شهر با حضور در این نمایشگاه علاوه بر تلاش مبنی بر همکاری بیشتر با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید و برگزاری جلسات بازاریابی با فعالان صنعت نفت به انعقاد تفاهم نامه با تعدادی از شرکت های مهم و فعال این صنعت خواهد پرداخت.

نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و شرکت های فعال در این صنعت درکنار بانک ها، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار خواهند داد.

بانک شهر نیز با دعوت از تمامی فعالان صنعت نفت برای بازدید از این نمایشگاه؛ در غرفه این بانک واقع در سالن 44-2 به معرفی توانمندی‌های خود در نظام بانکی می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم