Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@22:14:43 GMT

آغاز برداشت زیتون در رودبار

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۹۹۴

آغاز برداشت زیتون در رودبار

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آغاز برداشت زیتون در شهرستان رودبار خبر داد.

علی درجانی با اشاره به پایش هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات زیتون در زمینه آفت مگس بیان کرد:  پیش بینی می شود ۱۷هزار تن زیتون در سال جاری تولید و برداشت شود.

وی با بیان اینکه جمعیت مگس زیتون در بالادست سد منجیل افزایش یافته، افزود: باغداران هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از زیتون کاران خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کارت تریکو گراما برای مبارزه با این آفات را دریافت کنند.

وی همچنین برلزوم توجه به توصیه های کارشناسان از سوی باغداران تأکید و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این آفات، زیتون های ریخته شده در کف باغات خود را جمع آوری و به صورت اصولی مدفون سازند؛همچنین جهت کنترل آفت مگس زیتون نسبت به جمع آوری زیتون در کف باغات اقدام کنند.

درجانی با بیان اینکه برای مبارزه با این آفت در چند سال اخیر مراکزی در شهرستان رودبار راه اندازی و سیاست های لازم نیز تعریف شده ، اذعان کرد: مراکز پایش در شهرستان رودبار با جدیت در این زمینه فعالیت کرده و کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار می کنند.

وی خاطر نشان کرد:  برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری و ارقام کنسروی آغاز شده و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

۲۲ هزار باغدار رودباری امیدوارند تا پایان آذر امسال با برداشت ۱۷ هزار تن زیتون، بیش از یکصد میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان