Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:35:39 GMT

تضمین سلامت ایمانی باعث نشاط جامعه می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۰۵۹

تضمین سلامت ایمانی باعث نشاط جامعه می‌شود

حجت الاسلام محمد علی نکونام روز یکشنبه در جمع روحانیون ناظران ذبح اسلامی در کشتارگاه های دام و طیور چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باید نظارت بر ذبح شرعی با حساسیت خاص دنبال شود، چون سلامت روح و جسم افراد در جامعه در تامین پروتئین سبدغذایی بر عهده حاکمان شرع و ماموران متولی است. 
وی افزود: رسالتی که شما  ناظران ذبح اسلامی در کشتارگاه‌ها و شبکه دامپزشکی گذاشته شده است، بسیار سنگین و خطیر است زیرا به صورت مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: دیدار سرزده  از کشتارگاه  صنعتی جونقان در دستورکار قرار دارد زیرا این موضوع به دلیل اینکه با سلامت مردم سر و کار دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت : مجموعه دامپزشکی نسبت به نظارت بر ذبح شرعی و خروج گوشت سالم در ۷ کشتارگاه دام و ۳ کشتارگاه طیور با حساسیت بالا و کارشناسی شده با جدیت بطور مستمر انجام می‌شود. 

حسین علی سلطانی افزود: : اداره کل دامپزشکی استان با همکاری روحانیون  مجرب از نظر نظارت بر ذبح شرعی، به واسطه تامین غذای حلال مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. 

وی افزود: دامپزشکی از نظر ارایه خدمات در روستاها بالاترین تعامل را با مردم دارد و هدف این مجموعه ارتقای سطح بهداشت در جامعه است که در این راستا طرح واکسیناسیون ۶۰۰ هزار طیور خانگی و سنتی در روستاها و آبادیهای استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح یک ماهه  طیور خانگی استان در برابر بیماری نیوکاسل مرغی   واکسینه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن  بیش از دو میلیون  و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری ، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطبهای دامپروری کشور محسوب میشود.

سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف شد و  این میزان تولید مرغ در سه ماه نخست امسال هشت هزار و ۳۰۰ تن بوده است. 
سرانه مصرف مرغ چهارمحال و بختیاری ۲۵ کیلوگرم است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی دام و طيور چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری