Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: علت تشدید مشکلات در هپکو عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره مشکلات کارگران هپکو گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه  به صورت  مسالمت آمیز اعتراض می نمایند موکداً مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پی گیر آزادی کارگران بازداشتی هپکو بوده و پی گیری ها تا رفع  بازداشتی از همه  کارگران  ادامه دارد. علت  تشدید بروز مشکلات  در هپکو عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:در مصوبات ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید تصمیم  گرفته اند  تا وزارت راه و شهر سازی با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید دو هزار و چهارصد دستگاه ماشین آلات  هپکو را عملیاتی نماید و این مهم باید انجام گردد تا مشکلات حل و فصل شود. دستور ریاست  محترم جمهوری برای تعیین تکلیف وضعیت مالکیت هپکو امیدواری را در دل کارگران ایجاد نموده است  که انشااله  به سر انجام  برسد.

وی اظهار داشت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد بانک ملی نسبت به پرداخت پنجاه  میلیارد  تومان  تسهیلات  برای حل مشکلات  هپکو اقدام نماید که در صورت تحقق پرداخت معوقات کارگران در اولویت قرار دارد و با توجه  به تعیین مدیر عامل جدید از سوی سازمان  خصوصی سازی، مدیر عامل  می بایستی برنامه  تولید و کار را اعلام  نماید.

    وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی و حفظ و تثبیت اشتغال اقدامات  قانونی خود را در مورد هپکو انجام داده است و کماکان  و مستمراً امورات  مرتبط را پی گیری می نماید .  هیچ کارگری به خاطر طلب حقوق و تامین معیشت خانواده اش نباید بازداشت شود.

 انتهای پیام/

 

 

                                                                                  

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کار اخبار کارگران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار اخبار کارگران وزارت کار اخبار کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح سه‌شنبه سید محمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی البرز، مسؤولان و رؤسای شرکای اجتماعی، معاونان و رؤسای ادارات شهرستان‌ها با حضور در مزار شهدای چهارصد دستگاه کرج، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز با حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای کارگری با اهدای گل و غبار روبی قبور مطهر شهدا، دستور اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر و تکریم منزلت کار و تولید در سراسر استان را صادر کرد.

وی در آئین گل افشانی غبارروبی شهدای کارگری گفت: تکریم و تعظیم ارزش‌های الهی و پاسداشت مقام شهدا به ویژه شهدای کارگری در البرز به عنوان اولین برنامه بزرگداشت هفته کارگر در استان با حضور خدمتگزاران جامعه کار و تولید، تشکل‌های کارگری، کانون بازنشستگان شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اظهار کرد: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون فداکاری همین شهداست، اگر امروز در جهان ندای حق طلبی سر داده می‌شود و پرچم دفاع از مظلوم و ایستادگی مقابل حکومت‌های ظالم بلند است، هزینه‌ای ارزشمند با خون بهای پاک شهیدان پرداخت شده و این عزت در جهان وامدار شهدای عزیز ماست.

دارایی با اشاره به شعار سال و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: اقتصاد مردم پایه و تحقق شعار توسعه اشتغال و تولید با مشارکت مردم بر توجه به رفع نیازهای جامعه کار تولید و همراهی و مشارکت همه دستگاه‌هاست، امروز هم کارگران و هم کارفرمایان ما در خط مقدم این شعار قرار دارند.

شایان ذکر است در این مراسم مسؤولان بسیج کارگری، مسؤول بسیج اقشار سپاه استان، مسؤولان تشکلات کارگری و کارفرمایی البرز، خانواده‌های معظم شهدای کارگری و معاونان و رؤسا و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز نیز حضور داشتند و ضمن قرائت فاتحه و گلباران مزار شهدا یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کارگر را گرامی داشتند.

کد خبر 6086176

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت