Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار گزارشی پیرامون تجمع سمساری‌ها و دست دوم فروشی‌ها در معابر شهری نسیم‌شهر در مهرماه سال گذشته تیم مدیریت شهری را به صورت جدی به تکاپو واداشت تا با مشارکت بخش خصوصی و تأمین زمین موردنیاز اقدام به ساماندهی صنوف مزاحم کند. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، حدود یک سال پیش گزارشی با موضوع «جولان صنوف مزاحم در سایه بی‌تدبیری مسئولان شهرستان بهارستان» در این خبرگزاری منتشر شد که بلوار شهید رجایی در نسیم‌شهر که به راسته دست دوم فروشی‌ها شهرت دارد زیر سایه بی‌تدبیری مسئولان به عنوان محل مُخل آرامش و آسایش ساکنان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارضایتی مردم عمدتاً به دلیل سد معبر و اقدام فروشندگان در بساط کردن اجناس خود در پیاده‌روها و بعضاً در حاشیه خیابان بوده که نه تنها به لحاظ منظر شهری بلکه حتی به لحاظ امنیتی و ترافیکی نیز مزاحمت‌های بسیاری را برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده‌ بود به ویژه اینکه اخیراً نیز برخی کاسبان و مغازه‌داران با سوء‌استفاده از چنین امری اقدام به فروش محیط بیرونی محل کسب خود کرده و به تعبیری سرقفلی مقابل مغازه خود را به دست‌فروشان واگذار می‌کردند.

اما عدم پاسخگویی مسئولان به‌رغم پیگیری‌های مکرر ساکنان بلوار شهید رجایی سبب شده بود که شهروندان عطای داشتن محیطی آرام و امن را به لقایش ببخشند تا اینکه انتشار گزارش از سوی خبرگزاری تسنیم در مهرماه سال گذشته تیم مدیریت شهری نسیم‌شهر را به‌صورت جدی به تکاپو واداشت تا با مشارکت بخش خصوصی و تأمین زمین موردنیاز در نخستین گام اقدام به ساماندهی صنوف آهنگران، مکانیکی‌‌ها و سمساری‌ها کند.

تهران| صنوف مزاحم در شهرستان بهارستان ساماندهی می‌شودتهران| جولان صنوف مزاحم در سایه بی‌تدبیری مسئولان شهرستان بهارستان +فیلمتهران| «پیاده‌رو فروشی» معضل جدید بهارستانی‌ها

در این راستا عباس شوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به ساماندهی صنوف مزاحم در این شهر اظهار داشت: از دو سال گذشته بهدنبال برنامه‌ای مدوّن برای ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهر بودیم که با حضور بخش خصوصی این امر در زمینی به مساحت 10 هکتار و خارج از منطقه مسکونی میّسر شد.

وی تصریح کرد: بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌‌ها که در جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمامی اماکن که به‌نحوی از انحا سبب بروز مزاحمت برای ساکنان و شهروندان شده یا مخالف اصول بهداشت در شهرها است، شهرداری را مکلف کرده است که از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌‌ها، گاراژهای عمومی و تعمیرگاه‌‌ها و مغازه‌ها همچنین به‌‌طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت یا تولید دود، عفونت یا تجمع حشرات و جانوران می‌‌کنند.

شهردار نسیم‌شهر افزود: انتقال صنوف مزاحم به خارج از منطقه مسکونی شهر یکی از دغدغه‌های چندین ساله مردم و مسئولان است اما علی‌رغم برخی تلاش‌های انجام شده در گذشته این امر مهم عملیاتی نشده است.

شوندی سپس به همکاری صنوف مختلف بر ساماندهی و راه‌اندازی مرکز صنفی مشاغل پر دردسر تأکید کرد و گفت: طبق توافق با مالک این زمین 35 درصد حق شهرداری، 35 درصد حق مالک و 30 درصد حق جهاد کشاورزی جهت ایجاد کانال و آبراه خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار نسیم‌شهر به لحاظ سوق‌الجیشی بیان کرد: علی‌رغم ظرفیت‌‌های فراوان در مشاغل مختلف صنفی در حوزه خدمات و صنعت در نسیم‌شهر توجه لازم برای ساماندهی آن‌ها نشده است که مدیریت شهری درنظر دارد برای راه‌اندازی مرکز ساماندهی صنوف مزاحم برای همیشه این مسئله را تعیین تکلیف کند.

شهردار نسیم‌شهر در پایان خاطرنشان کرد: صنوف آهنگران، مکانیکی‌‌ها و سمساری‌ها که باعث ایجاد آلودگی صوتی، سد معبر و اعتراضات مردمی شده‌اند با انتقال و ساماندهی آن‌ها مشکلات ترافیکی، بهداشتی و منظر شهری مناطق مسکونی و معابر اصلی برطرف می‌شود که این مسئله رضایتمندی مردم را به‌دنبال دارد.

گزارش از احسان همتی

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک گفت: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری، با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و به ‌منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: مدیریت شهری با هدف ساماندهی معابر و نهرهای سطح شهر و زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌سازی پیاده‌روها و جداول، عملیات بهسازی و مرمت جداول و کانال‌های معابر را انجام می‌دهد.

وی افزود: عملیات جدول‌گذاری بعضی معابر شهری در راستای رفع آب‌گرفتگی‌های فصلی در سال‌های گذشته و ساماندهی وضعیت هدایت آب‌های سطحی اجرا می‌شود.

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۳۰۰ متر طول تبدیل جدول کانی به نهری در خیابان فلسطین در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به اجرای عملیات لکه‌گیری، تراش و ترمیم، روکش آسفالت در معابر دارای آسفالت قدیمی، گفت: طی چند روز گذشته نزدیک به ۱۲۰ تن آسفالت در خیابان‌های شهدا، جهانگیری و داوران برای لکه‌گیری، پخش و توزیع شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری و با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و نیز به منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

کد خبر 750819

دیگر خبرها

  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • رفع آب‌گرفتگی معابر با تلاش ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ اصفهان + فیلم