Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان با هدف شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفت. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، میشل عون رئیس جمهوری لبنان امروز یکشنبه فرودگاه بین  المللی رفیق الحریری بیروت را به مقصد نیویورک ترک کرد تا در هفتاد و چهارمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل  عون ریاست هیئت لبنان را برعهده گرفته است، جبران باسیل وزیر خارجه، سلیم جریصاتی وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری، امل مدللی نماینده دائم لبنان در سازمان ملل و غابی عیسی سفیر لبنان در واشنگتن، میرای عونالهاشم مشاور اصلی رئیس جمهور و چندین دیپلماتیک و شخصیت‌های رسانه‌ای اعضای هیئت رسمی لبنان را تشکیل می‌دهند.

قرار است میشل عون پیش از ظهر چهارشنبه آتی به وقت نیویورک و بعدالظهر به وقت بیروت، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل سخنرانی کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، میشل عون همچنین در حاشیه اجلاس سازمان مللف با سران برخی کشورهای عربی و غیر عربی و مسئولان سازمان‌های بین المللی دیدار خواهد کرد.

مشارکت رئیس جمهور لبنان در اجلاس سالیانه امسال سازمان ملل متحد چند روز پس از موافقت 165 عضو این سزمان با  ابتکار وی صورت گرفته است، میشل عون ابتکار ایجاد آکادمی انسان برای ارتباط و گفت‌وگو را پیشنهاد کرده که با حمایت سازمان ملل روبرو شده است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد