Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:51:57 GMT

تراکم دانش آموزان در کلاس های درس کیش استاندارد نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۵۴۴

تراکم دانش آموزان در کلاس های درس کیش استاندارد نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، قوامی نژاد با بیان این که در آموزش پرورش باید مراحلی از حیات طیبه تحقق پذیرد گفت: تحقق این موضوع در مدارس صالح شکل می گیرد که دارای هفت ویژگی ساده سازی، پالایش، متناسب سازی، انعطاف پذری، تعادل، حاکمیت انسان و عدالت، مشارکت و تعاون است که مدیران آموزش پروش به این سمت و سو حرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهارت آموزی، مشارکت جویی و کیفیت بخشی، سیاست اداره آموزش و پرورش کیش است و این مهم برای معلمان در روش های تدریس و مدیریت، برنامه ریزی شده و برای دانش آموزان نیز جهت فرا گرفتن مهارت های آموزشی و حرفه و فن با هماهنگی با نهاد های ذیربط، طرح های مهارت پذیری کار دانش اجرایی می شود و این امر باعث ارتقا سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش آموزان خواهد شد.

قوامی نژاد با اشاره به تکمیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس کیش و افزایش کلاس های درس و بیان این که بیش از ۲میلیارد تومان در سال جاری برای تعمیر و تجهیز مدارس هزینه شده است افزود: نیاز ها و درخواست های اداره آموزش و پرورش برای آماده سازی مدارس، در قالب یک گزارش به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شد و با پیگیری های لازم، مدارس کیش برای  روز اول مهر آماده پذیرش دانش آموزان است.

وی با قدردانی از توجه سازمان منطقه آزاد کیش به مقوله آموزش و پرورش و واگذاری ساختمان پرفسور حسابی و سایر مساعدت های این سازمان به اداره آموزش و پرورش گفت: نوع نگاه سازمان منطقه آزاد کیش به دانش آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می دهد که توجه و کیفیت بخشی به این مقوله، بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان این سازمان است.   

قوامی نژاد تاکید کرد: تکریم آموزش و پرورش یعنی تکریم شهروندان جزیره است که این مهم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اتفاق افتاده است.

۹۰ درصد توزیع کتاب های درسی انجام شده است

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در ادامه گفت:۹۰ درصد توزیع کتاب های درسی انجام شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و لباس فرم دانش آموزان مدارس نیز  به آنان تحویل شده  و هیچ مشکل و چالشی در این زمینه نداریم.

وی افزود امسال اقدام به افزایش تعداد ۲۶ کلاس درس در مدارس مختلف نمودایم که ۱۵ کلاس در مدریت قبلی برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده بود و امسال با بررسی و اقدامات انجام شده توانستیم مشکل کمبود فضای آموزشی را به حداقل برسانیم.

وی تراکم دانش آموزش در کلاس های کیش را مناسب ندانستند و جهت کیفیت بخشی به آموزش نیاز است تراکم دانش آموزان را به استاندارد مناسب برسانیم.

مجوز جذب ۴۳ نیروی آموزشی صادر شده است

وی درباره تامین نیروی انسانی در اولین روز بازگشایی مدارس اظهار داشت: ساماندهی و جذب نیروی کیفی را مستلزم تامین شرایط و امکانات مناسب معیشتی و مسکن و هزینه های موجود در منطقه دانست و گفت ضمن اینکه با جذب ۴۳ نفر نیروی آموزشی موافقت شده تامین نیروی انسانی از طریق انتقال از سایر شهرها و یا از طریق حق تدریس نیروی های بازنشسته و یا از طریق خرید خدمات، تامین خواهد شد و در این زمینه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در خصوص سنجش دانش آموزان گفت: از اول تیر سنجش ۷۶۰ نفر از دانش آموزان اول دبستان در دو مرحله انجام شد و  تنها ۱۰۰ نفر نتوانسته اند در این مرحله شرکت داشته باشند که  این افراد فرصت دارند هر هفته پنجشنبه  ها تا آبان سال جاری به مرکز سنجش مراجعه کنند.

وی با بیان این که حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس کیش درخواست سرویس داشتند که در قالب ۹۰ سرویس برای مدارس دولتی و ۲۰ سرویس برای مدارس غیر دولتی در نظر گرفته شده است افزود: مدیران مدارس حق انعقاد قرار داد با شرکت های خصوصی بابت حمل و نقل دانش آموزان را ندارند و قصد داریم پس از تعیین قیمت سرویس توسط مدیریت حمل و نقل و اعلام آن به شورای شهر و نوبه آن تایید سازمان منطقه آزاد کیش، قرارداد سرویس مدارس را در اداره آموزش و پروش با شرکت های حمل و نقل به امضاء برسانیم

وی افزود برای سال آینده مبلغ ۲۴ میلیارد تومان سازمان منطقه آزاد کیش جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش در تمام ابعاد ساختاری و فیزیکی و نیروی انسانی منظور کرده است.

قوامی نژاد از جزیره کیش به عنوان الگوی مناسب در زمینه رفتار ترافیکی در سطح کشور یاد کرد و افزود: می توانیم مدیریت سرویس مدارس در کیش را به عنوان یک الگو به سرزمین اصلی معرفی کنیم.  

وی در مورد بازسازی و بهسازی مدارس گفت: با تحویل محل قبلی اداره آموزش و پرورش کیش به مدرسه هاجر که در دانشگاه شریف مستقر بود یکی از اقدامات مثبت در این حوزه صورت پذیرفت و خبر خوب اینکه اقدامات لازم جهت نوسازی مدرسه قدیمی هاجر صورت گرفته و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

ساخت اولین مدرسه بین المللی در جزیره کیش

قوامی نژاد از کسب مجوز تاسیس اولین مدرسه بین المللی توسط یکی از دانشگاه های معتبر کشور در کیش خبرداد و گفت ابن خبر مهم برای حوزه آموزش و پرورش کیش می تواند نقطه عطفی باشد که در سطح کشور کمتر جایی را سراغ داریم که از چنین امتیاز بهره مند باشند.

وی قرار گرفتن آموزش و پرورش کیش تحت پوشش اداره استان هرمزگان را مزیت و ظرفیتی مناسب دانست و عنوان کرد از حمایت های دکتر دادی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به طور مستمر از حمایت ها و هدایتگری و همراهی ایشان کمال استفاده می بریم. امیدواریم با کیفیت بخشی و عبور از چالش ها جهشی قابل توجه در آموزش و پرورش کیش در تمام ابعاد را شاهد باشیم.

وی افزود مدارس را به سازمان یادگیری تبدیل خواهیم کرد و با ظرفیت های موجود سازمان منطقه آزاد کیش و اداره آموزش و پرورش کیش و اداره کل استان و حمایت های مردمی مشکلات و کمبودها را پشت سر گذاشته و سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش را در کشور نمونه ای بارز و برتر ارتقاء خواهیم داد

کد خبر 4725466

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان جزیره کیش هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه بیرجند گرگان ایلام سانحه تصادف عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری