Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:32:37 GMT

امروز در شرایط دفاع مقدس قرار داریم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۸۱۷

امروز در شرایط دفاع مقدس قرار داریم

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری صبح امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح در ارومیه حضور یافت و گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که در آن دوران مردم ایران اسلامی با وحدت و همدلی تمام توطئه ها استکبار جهانی را خنثی کردند.

وی با اشاره به برخی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی نیز گفت: دشمن بعثی با تحریک سران رژیم های استکباری و با هدف اصلی جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران به نقاط مختلف دنیا، در 31 شهریور سال 59 به ایران حمله کرد و خیال می کرد در یک هفته می تواند تهران را اشغال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری اضافه کرد: مردم غیرتمند ایران اسلامی در آن دوران با تکیه بر وحدت و همدلی و با هدایت های داهیانه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمن بعثی و سلطه گران ایستادند و علی رغم عدم برخورداری از تسلیحات پیشرفته نظامی و با دست خالی رشادت های بی نظیری را خلق کردند.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از ویژگی های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رشادت های بی نظیر رزمندگان با کمترین امکانات نظامی، وجود معنویت در میان رزمندگان، رعایت ارزش های اسلامی و مدارا و رفتار اسلامی با اسرا در جنگ از بارزترین ویژگی های دوران دفاع مقدس است که این دستاوردها و این فرهنگ ایثار و مقاومت باید برای نسل جوان امروز تبیین شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: امروز نیز کشور در شرایط دفاع مقدس قرار دارد؛ دشمن در حال حاضر با اعمال شدیدترین تحریم ها که نمونه بارزی از تروریسم اقتصادی است، معیشت، سلامت و اقتصاد مردم را مورد هدف قرار داده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: بی تردید ملت بزرگ ایران اسلامی با درک شرایط و با اتحاد و همدلی و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری از این برهه دشوار نیز با سربلندی و اقتدار عبور و آینده ای درخشان برای این کشور رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)

به گزارش ورزش سه، ملوان و سایپا دو تیمی که حدود 8 سال پیش آخرین تقابل لیگ برتری را مقابل هم برگزار کردند امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار خواهند گرفت و یک دیدار کلاسیک را برگزار خواهند کرد!

تیم‌های باسابقه لیگ برتر ایران که در سال‌های هر دو آنها به لیگ آزادگان سقوط کردند و نتوانستند دیگر در سطح اول فوتبال ایران مقابل هم قرار بگیرند و امروز فرصت این را خواهند داشت تا در جام حذفی به مصاف هم بروند!

از آخرین تقابل آنها در لیگ برتر تغییرات زیادی در دو تیم صورت گرفته و با شکل و شمایلی کاملا متفاوت به میدان خواهند رفت، در تیم سایپا ستاره هایی چون مهدی ترابی، علی قلی زاده، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی،میلاد میداووی حاضر بودند و در تیم ملوان هم حسین حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان،عزت پورقاز،حسین ماهینی، مازیار زارع و جلال رافخایی حضور داشتند و بسیاری از این بازیکنان از فوتبال خداحافظی کردند و تعدادی دیگر در سطح اول فوتبال ملی ایران حضور دارند.

آخرین تقابل آنها هم به بازی در لیگ آزادگان در اردیبهشت 1401 باز می‌گردد که در نهایت به صعود ملوان به لیگ برتر ختم شد و در آن مسابقه هم ملوان دو بر صفر سایپا را شکست داد و یک گام دیگر به صعود و صدرنشینی نزدیک شد.

این دو تیم امروز در شرایط متفاوتی مقابل هم قرار خواهند گرفت، ملوان با عملکرد خوبی که در لیگ برتر داشته در رتبه های بالای جدول حضور دارد و سایپا در لیگ آزادگان شانسی برای صعود به لیگ برتر نخواهد داشت و یک فصل دیگر برای بازگشت به لیگ باید منتظر بماند.

دیگر خبرها

  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)