Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@08:56:00 GMT

با عاملان بدرفتاری با سربازان برخورد می کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۸۸۵۱

با عاملان بدرفتاری با سربازان برخورد می کنیم

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه با افرادی که با سربازان بدرفتاری می‌کنند، شوخی نداشته و اغماضی نخواهیم داشت، گفت: سربازان عزیز می‌توانند بدرفتاری‌ها را به فرماندهان، بازرسی، عقیدتی -سیاسی یا حفاظت گزارش کنند؛ در عین اینکه هر کدام از سازمان‌های نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سامانه پیامکی خاصی را برای ارتباط مستقیم سربازان با فرماندهان قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار موسی کمالی با اشاره به روز دوم هفته دفاع مقدس که مزین به نام سرباز است اظهار داشت: مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا  اعلام کردند که هر روز، روز سرباز است و ما در دومین روز از هفته دفاع مقدس از دلاورمردی،‌جانبازی و ایثارگری سربازان تجلیل به عمل می‌آوریم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح به برنامه‌های ستادکل در خصوص ارتقاء وضعیت سربازان در همه ابعاد اشاره کرد و گفت: در بحث بهبود بکارگیری خدمت کارکنان وظیفه، مهارت‌آموزی و توانمندسازی توافقات خوبی با وزارتخانه‌های کار، ارتباطات، علوم، آموزش و پرورش، کشاورزی و عقیدتی -سیاسی ستادکل صورت گرفته است.

وی گفت: امسال حدود 200 هزار سرباز آموزش  تخصصی و 200 هزار نفر دیگر آموزش عمومی خواهند دید؛ چرا که سیاست ما این است که هر کسی که وارد نیروهای مسلح می‌شود با یک تخصص از آن خارج شود.

سردار کمالی تصریح کرد: برنامه عمده ستادکل برای پایان خدمت است یعنی ما با بانک‌های مختلف و وزارت کار تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم تا بعد از خدمت سربازی در خصوص ایجاد اشتغال برای سربازان اقدامات لازم انجام شود؛ سامانه سرباز ماه ررا نیز راه‌اندازی کرده تا ببینیم چه تعداد از سربازان آموزش دیده‌ اشتغال پیدا می کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درخصوص نظارت ستادکل بر «بدرفتاری»  با سربازان اعلام کرد: چگونگی رفتار با سربازان جزو اولویت‌های ستادکل است؛ چرا که طبق تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا -مبنی بر اینکه هیچ کس حق ندارد با سرباز بدرفتاری کند و هر کس بدرفتاری کرد مسؤول است و باید برابر قانون تنبیه شود- این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ همچنین رئیس ستادکل نیز بر چگونگی رفتار با سربازان حساس هستند.

 وی گفت: سربازان می‌توانند مراتب را از طریق کانال سرباز ایران به بنده هم اطلاع دهند؛ مطمئن باشند که هرگونه بدرفتاری تعقیب شده و با عاملان آن برخورد خواهد شد.

سردار کمالی با اعلام دوباره این مطلب که فرمانده کل قوا بر این موضوع تأکید دارند که سربازانی که از نیروهای مسلح خارج می‌شوند باید حتما به نظام،‌انقلاب و نیروهای مسلح خوش بین باشند از طرح بهینه‌سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه خبر داد و گفت: ایجاد نشاط و امید در جوانان از جمله سیاست‌های پیش رو در ستادکل است.

وی گفت: متاسفانه با توجه به مشکلاتی که وجود دارد برخی جوانان ما نسبت به آینده، اشتغال و زندگی ناامید می‌شوند که همه از جمله نیروهای مسلح وظیفه دارند که امید و نشاط را در آنها ایجاد کنند./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان از این طریق امریه بگیرند

به گزارش پارس نیوز ، اشکان جعفرکریمی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهارداشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟