Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@06:36:00 GMT

محاسبه افزایش قیمت بلیت قطار براساس نرخ پایه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۵۳۷

محاسبه افزایش قیمت بلیت قطار براساس نرخ پایه

به گزارش جام جم آنلاین، میرحسن موسوی در گفتگو با فارس درباره نظارت بر نرخ‌های بلیت قطار اظهار داشت: قیمت بلیت قطارها به طور متوسط 22 درصد افزایش یافته است، در خیلی مسیرها این افزایش کمتر از 22 درصد و در مسیرهایی هم بیش از 22 درصد بود.

وی‌ تأکید کرد: لازم است توجه شود که‌ نرخ‌ها به طور متوسط 22 درصد افزایش یافته است، نه اینکه همه نرخ‌ها 22 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: ‌شرکت‌های ریلی در بحث بازاریابی می‌توانند تخفیفاتی هم روی نرخ‌ها ارائه دهند.

موسوی ادامه داد: با این حال شرکت‌های ریلی اجازه دارند در ایامی که تقاضای سفر وجود دارد تا 30 درصد افزایش دهند و تا هر مبلغ تخفیف دهند اما ترجیح شرکت‌ها متعادل‌سازی نرخ‌ها برای جذب هر چه بیشتر مسافر است.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: در همین 20 تا 25 روز ‌گذشته قیمت بلیت قطار پردیس 120، 130، 140 هزار تومان بوده است اما از 150 هزار تومان به بالا نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: این که اعلام می‌شود متوسط نرخ افزایش یافته بلیت قطار، 22 درصد است، این نرخ در قیاس با رقم اصلی باید تعیین می‌شود؛ به عنوان مثال قیمت بلیت پردیس یک نرخ پایه دارد که آن 22 درصد، به قیمت پایه افزوده شده است.

موسوی ادامه داد: پیش از این حتی بلیت قطار مشهد 30هزار تومان هم فروخته شده است، این بدان معنا نیست که 30 هزار تومان گذشته، امروز به 150 هزار تومان افزایش یافته است، بلکه آن 30 هزار تومان بلیتی است که شامل تخفیف‌ شده است و نرخ پایه نیست، البته در بلیت‌های قطار هم میزان تخفیف اعمالی نشان داده شده است.

کوپه، از نظر تسهیلات، آرامش و راحتی دست‌ کمی از یک هتل ندارد

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: از سوی دیگر به این موضوع توجه کنید که ما یک مسافر را در یک کوپه، با نرخی معادل 150 هزار تومان به مشهد می‌بریم، این در حالی است که آن کوپه، از نظر تسهیلات، آرامش و راحتی دست‌ کمی از یک هتل ندارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های ریلی تلاش کرده‌اند در مسیرهای پرتقاضا افزایش قیمت به مسافر فشار نیاورد، اضافه کرد: ما در مسیر مشهد، یک بلیت هم نداریم که بیش از 22 درصد افزایش قیمت داشته باشد، اصلاً سیستم اجازه نمی‌دهد شرکت‌های ریلی گران بفروشند.

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به این سؤال که نرخ پایه بلیت چگونه مشخص می‌شود، گفت: نرخ پایه‌‌ بلیت‌ قطارها در مسیرها، در سال‌های گذشته مشخص است که ما یک بار 10 درصد افزایش داده‌ایم، یک بار هم متوسط 22 درصد، دیگر افزایش قیمتی نداشتیم.

موسوی پیش از این در این‌باره گفته بود: از سال ۹۴ تا تیرماه ۹۷ قیمت بلیت قطارهای مسافری هیچ افزایش نداشت، و فقط در ‌تیرماه ۹۷ هم شرکت‌‌های ریلی مجاز شدند فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت بلیت با توجه به تورم و البته کمتر از آن داشته باشند؛ اگر به خاطر داشته باشید، اعمال این افزایش ۱۰ درصدی در تیرماه سال گذشته، پیش از ان نوسانات ارزی بود.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن‌، امسال هم با توجه به افزایش هزینه شرکت‌‌های ریلی به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و همچنین تورم موجود، مقرر شد متوسط‌ ۲۲ درصد در قیمت بلیت قطار‌ها افزایش اعمال شود؛ خردادماه امسال بود که قیمت بلیت قطار‌ها بین ۱۰ تا ۴۰ درصد، افزایش یافت که متوسط ۲۲ درصد افزایش قیمت بود.

موسوی گفته بود که بخشی از هزینه‌‌های شرکت‌های ریلی، ارزی است ضمن آنکه قیمت بسیاری از کالاهای داخلی هم در یک سال اخیر افزایش زیادی داشت که کوچک‌ترین آن افزایش قیمت‌ آب‌معدنی موجود در قطار‌ها بود تا افزایش قیمتی قطعات فنی و الکترونیکی قطار و البته افزایش دستمزد، که همگی در جریان این افزایش قیمت‌ها هستیم و این موجب افزایش هزینه‌‌های شرکت‌های ریلی شد؛ با افزایش قیمت ارز، هزینه‌های تأمین، تعمیر و نگهداری واگن‌ها، لکوموتیوها، ترن‌ست‌ها، ملزومات داخلی واگن حتی پارچه و غیره، افزایش یافت و همین موجب افزایش هزینه‌‌ شرکت‌های حمل و نقل ریلی شد.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن، قطعاً این افزایش متوسط ۲۲ درصدی، با توجه به گرانی‌های اخیر، زیان شرکت‌های ریلی را جبران نمی‌کند اما شرکت‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های حمل و نقل ریلی، مصمم هستند حتما مسافران خود را حفظ کنند و افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای نباشد که فشار زیادی به مسافران وارد شود اما به هر حال برخی هزینه‌ها افزایش زیادی داشته است و سعی شد با این کار تا اندازه‌ای جبران شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بلیت قطار قیمت بلیت قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه با توجه به دورنمای ادامه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است. اما بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا هر دوی این شاخص‌های نفتی را در آستانه کاهش قیمت هفتگی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.22 درصد افزایش به 83 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 27 سنت معادل 0.34 درصد افزایش 79 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران نگران ادامه سیاست نرخ بالای بهره هستند که می‌تواند رشد اقتصاد آمریکا را به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند. این در حالیست که جنگ خاورمیانه عرضه جهانی نفت را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

نفت برنت در آستانه 6.3 درصد کاهش قیمت هفتگی قرار دارد و نفت آمریکا هم 5.6 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت در آستانه اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس اتفاق افتاده که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت روسیه و متحدانش تشکیل شده است.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، اوپک پلاس احتمالاً کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد. بازار در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا و نشانه‌هایی از تولید آینده این کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229308 برچسب‌ها نفت

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!