Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@08:35:42 GMT

بیانیه حزب همبستگی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۸۴۸

بیانیه حزب همبستگی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

حزب همبستگی ایران اسلامی با انتشار بیانیه ای به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و تکریم خانواده های معزز و صبور آنان، بازگشت به فرهنگ متاثر از هشت سال دفاع مقدس را در مواجهه با چالش های داخلی و خارجی ضرورتی انکارناپذیر دانست.

به گزارش ایسنا ، متن این بیانیه به شرح زیر است:

دفاع مقدس مظهر وحدت ملی و عرصه تجلی ارزش های والایی است که اگرچه در ظرف زمانی محدودی به وقوع پیوست اما ابعاد تاثیر گذاری آن در طول تاریخ این سرزمین کهن، تا همیشه ایام جاری خواهد بود و منشاء تعالی مادی و معنوی نسل های پس از خود را فراهم خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حماسه هشت ساله ای که لحظه لحظه آن سرشار بود از عزت، اقتدار و ایثارِ زنان و مردانی که دفاع شرافتمندانه از دین و میهن را با جان و مال خود به زیباترین وجه ممکن به تصویر کشیدند تا برگ زرینی از شکوه و افتخار را در دفتر استقلال طلبی این سرزمین کهن و تشنه آزادی به نمایش گذارند و الگویی از همبستگی و انسجام داخلی را در دفاع از سرزمین و منافع ملی به ثبت رسانند.

هفته دفاع مقدس بهانه مناسبی است برای زنده نگاه داشتن خاطرات آن ایام سخت اما غرورانگیز و ضرورتی است برای مروری عمیق و نه از سر تفنن و تظاهر، بر آنچه از حاکمیت و ملت در کنار یکدیگر و نه در دو سوی شکافی عمیق، سرزد تا دشوارترین دوران کشورمان، به عزت و اقتداری روزافزا و غروری فخرآفرین ختم شود.

حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و تکریم خانواده های معزز و صبور آنان، همه مردم و به ویژه مسئولان کشور را به تلمذ در مکتب و فرهنگ اخلاقی و انسانی این حماسه شکوهمند، فرا می خواند تا با مرور آنچه در آن ایام پرمحنت اما افتخارآفرین بر کشور و ملت گذشت و تدبر در چگونگی آنچه از همگان در گذر از مشکلات سرزد، به اصلاح انحرافاتی بپردازند که زمینه فاصله گرفتن از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را فراهم ساخته و موجبات نارضایتی ها و کاهش اعتماد عمومی را فراهم آورده است.

ما بر این باوریم که دفاع مقدس و ارزش های انسان ساز آن، همچنان که محصور در مکان و زمان خاص نبوده و نخواهد بود، قابلیت مصادره توسط جناح و گروهی خاص را نیز نخواهد داشت، چرا که هر چه در آن روزگار پر از فداکاری، اخلاق مداری و معنویت روی داد، فارغ از مذهب، قومیت، نژاد، زبان و جناح گرایی و به دور از هر نگاه و تفکر سیاسی و باندی به وقوع پیوست تا در تاریخ مشعشع این دیار کهن همچون نگینی بدرخشد.

حزب همبستگی ایران اسلامی، بازگشت به فرهنگِ متاثر از هشت سال دفاع مقدس را که مملو از صداقت، پاکدستی، برابری ، عدالت اجتماعی و تاثیر نقش بی بدلیل مردم در اداره امور بود را برای مواجهه با چالش های داخلی و خارجی و تامین منافع ملی و آرامش اجتماعی، ضرورتی انکارناپذیر می داند و امیدوار است تا سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس، به آغاز اصلاح امور اداره کشور و نزدیکی بیش از پیش مجموعه نظام به مردم در جهت حل مشکلات و تامین خواسته های آنان ختم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد سعید علامیان برای خوانش دو کتاب در نوروز+ فیلم

سعید علامیان از پیشکسوتان حوزه خبرنگاری جنگ و نویسنده پیشنهاد می‌کند علاقه‌مندان ادبیات پایداری در روزهای تعطیل نوروز آثاری همچون «جنگ شانزده ساله» و «نامزد گلوله‌ها» را مطالعه کنند.

به گزارش ایسنا، سعید علامیان سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد. در فروردین سال ۱۳۶۰ حرفه روزنامه‌نگاری را در روزنامه جمهوری اسلامی شروع کرد که تا سال ۱۳۶۸ ادامه یافت. او در این مدت صفحه جبهه و جنگ را در آن روزنامه تأسیس کرد و به عنوان خبرنگار در جبهه‌ها حضور یافت.

علامیان در مهرماه سال ۱۳۶۷ در میان هنرمندان برگزیده هشت سال دفاع مقدس، لوح زرین پیام امام خمینی(ره)، دیپلم افتخار و نشان طلای یادبود مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس را در رشته خبرنگاری دریافت کرد. او پس از جنگ، کار در مطبوعات را دنبال کرد که از جمله هشت سال سردبیری هفته نامه ری از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۸ و همچنین سردبیری فصلنامه فرهنگ پایداری از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ را می‌توان نام برد که حاصل آن،چاپ شدن هشت شماره فصلنامه مزبور بود.

سعید علامیان سمت راست تصویر در حال تهیه گزارش در جبهه

او علاوه بر این، دبیری سرویس بخش اجتماعی روزنامه ایران و روزنامه سیاست روز و فعالیت در نشریات مختلف دیگر را در کارنامه بیش از سه دهه روزنامه نگاری خود دارد.

وی که به تازگی به عنوان یکی از برگزیدگان کتاب سال دفاع مقدس معرفی شد، در پیامی تصویری به مخاطبان ایسنا چند کتاب پیشنهاد می‌کند تا در ایام نوروز به مطالعه آن بپردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد سعید علامیان برای خوانش دو کتاب در نوروز+ فیلم
  • ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • محفلی به نام و یاد شهدا در میبد
  • اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • کتاب «حماسه خوان خمینی» منتشر شد
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان زیر نظر امید روانخواه
  • هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌
  • بازدید بیش از ۴ میلیون زائر از یادمان‌های دفاع مقدس
  • اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی استان فارس