Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@00:14:57 GMT

پذیرایی از مال باختگان با آبمیوه مسموم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۹۳۰

پذیرایی از مال باختگان با آبمیوه مسموم

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که با آبمیوه مسموم از طعمه هایش سرقت می‌کرد خبر داد و گفت: وی در بازجویی‌های انجام شده به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، سردار "علیرضا لطفی" گفت: سی و یکم اردیبهشت ماه امسال یکی از شهروندان با تماس تلفنی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اعلام کرد: مرد جوانی در میدان امام حسین (ع) بیهوش روی زمین افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو با حضور در نشانی اعلامی، مشاهده کردند مرد ۳۵ ساله‌ای بی هوش روی زمین افتاده و هیچ گونه مدارک هویتی به همراه ندارد که به سرعت برای انجام اقدامات پزشکی به بیمارستان لقمان انتقال یافت.

بیشتر بخوانید عواقب منفی ارائه متادون در داروخانه‌ها ماجرای مسمومیت ۱۹ کارگر در قزوین چه بود؟ کشف راهکاری تازه برای درمان بیماری صرع

این مقام انتظامی افزود: پرونده با موضوع سرقت به عنف به شیوه بی هوشی برای رسیدگی تخصصی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز حادثه، ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین روی صندلی نشسته بودم و از آنجایی که بیکار و به دنبال کار هستم، فردی حدوداً ۴۵ ساله در کنارم نشست و خود را امیر معرفی کرد. حدود یک ساعت با هم صحبت کردیم و وی اظهار داشت که یک کارگاه تولیدی دارد و می‌تواند مرا در آنجا مشغول به کار کند و من هم به او اعتماد کردم.

در ادامه گفت و گوهایمان امیر پیشنهاد داد برای هردویمان آبمیوه بخرد و باهم بخوریم. او رفت و پس از چند دقیقه برگشت و یکی از آبمیوه‌ها را به من داد و یکی را هم خودش خورد، پس از گذشت کمتر از ۱۰ دقیقه حالت سرگیجه پیدا کردم و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی در بیمارستان به هوش آمدم، فهمیدم ۳ ساعتی است که بیهوش بودم وسایلم از قبیل: وجه نقد، کارت و موبایل به ارزش ۵ میلیون تومان ربوده شده بود.

سردار لطفی ادامه داد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال باخته و با توجه به شیوه و شگرد سارق، در بانک مجرمان حرفه‌ای سابقه دار، تصاویر مجرمان به رویت مال باخته رسید و یکی از مجرمان سابقه دار به نام " امیر. ع " ۴۵ ساله که دارای ۹ فقره سابقه کیفری به شیوه بی هوشی بود، به عنوان سارق مورد شناسایی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با مشخص شدن هویت سارق، نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری سارق صادر شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با پایش‌های اطلاعاتی مخفیگاه "امیر" در میدان راه آهن شناسایی شد و کارآگاهان موفق شدند متهم پرونده را ششم شهریور ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از محل، مقادیری داروهای بی هوشی و حدود ۱۰ میلیون تومان وجه نقد کشف کنند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های انجام شده تا کنون به ۲۰ فقره سرقت به شیوه بیهوشی در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد ادامه داد: متهم در اعترافاتش اقرار کرد پس از آزاد شدن از زندان که به همین جرم در حال تحمل حبس بودم، شروع به سرقت کرده و سوژه‌ها را از بین افراد جوان و بیکار انتخاب می‌کردم که پس از گفتگو با آنان و ایجاد رابطه صمیمانه و جلب اعتماد کامل اقدام به اجرای نقشه سرقت از آنان می‌کردم و پس از سرقت، اموال را به مالخری واقع در میدان شوش به قیمت ناچیزی می‌فروختم و پول حاصله را صرف تامین هزینه مصرف مواد مخدر و خوشگذرانی می‌کردم. به دنبال اعترافات سارق، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه مالخر اموال سرقتی نیز شناسایی و در مخفیگاهش در شوش دستگیر شد.

سردار لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری سارق و مالخر اموال سرقتی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم ارتکابی، در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سردار لطفی در پایان به شهروندان توصیه کرد به افراد غریبه‌ای که در مکان‌های عمومی مانند خیابان، پارک و وسایل نقلیه عمومی ... به شما نزدیک می‌شوند اعتماد نکرده و با توجه به استفاده مجرمان از شگرد بی هوشی به وسیله مواد غذایی و نوشیدنی، از قبول آب میوه و مواد خوراکی از افرادی که مدت کوتاهی از آشنایی آنان با شما می‌گذرد و هیچ گونه شناخت درستی از آنان ندارید دوری کنید.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن پلیس آبمیوه سارقان اخبار حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران

کینه خونین، کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد.

به گزارش تسنیم، به دنبال قتل کاگر قهوه‌خانه‌ای در شهرری به‌خاطر کینه‌جویی، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفت.

بیست و هشتم فروردین ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهر ری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه با لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا