Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:35:30 GMT

تدوین الگوی واحد مصرف آب در ساوه ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۹۴۷

تدوین الگوی واحد مصرف آب در ساوه ضروری است

به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان ساوه، افزود: باید از ظرفیت آموزش و پرورش، شوراها، دهیاران، شهرداری ها و سایر ارگان‌ها برای آموزش و ترویج مصرف صحیح آب استفاده شود.
وی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی برای کاهش مصرف آب نیاز است که طرح‌های آبیاری نوین مورد استفاده قرار گیرد و یا الگوی کشت تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی گفت: میانگین مصرف  آب برای هر فرد در شهرستان ساوه ۲۴۰ لیتر  است که این میزان باید کاهش پیدا کند.
وی افزود: مخازن آب سفره‌های زیرزمینی ساوه با کسری ۷۴ و هفت میلیون متر مکعبی آب مواجه است که با اقدامات کنترلی باید این کمبودها جبران شود.
فرماندار ساوه تشریح کرد: در مصرف آب باید نسل‌های بعد نیز دیده شود تا آیندگان برای برداشت آب با مشکلات عدیده  مواجه نشوند.
وی بیان کرد: الزام‌آور کردن هوشمندسازی کنتورهای آب، تدوین برنامه عملیاتی به منظور تولید پساب، انجام فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی و برخورد با اشخاصی که فراتر از حدمجاز مصرف دارند از جمله اقداماتی است که باید در برنامه مصرف بهینه آب گنجانده شود

میرزایی گفت: مصرف برق امسال بیش از سال گذشته بود اما با مدیریت صحیح شرکت توزیع  مسئله خاموشی رخ نداد.
 وی ادامه داد: در شهرستان ساوه نگاه علمی و کارشناسانه به مدیریت مصرف آب تعریف شده که این نگاه مستلزم ظرافت در استفاده از آب در حوزه شهری، کشاورزی و صنعتی است.
فرماندار ساوه افزود: تجربه فروردین امسال  نشان داد که این شهرستان در برابر سیل آسیب‌پذیر است و در همین راستا کمیته‌هایی به‌منظور بازبینی عملی تشکیل می‌شود تا  گزارش میدانی از وضعیت پل هفت ‌هنه، بندهای خاکی، ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حاشیه شهر و در مسیل و حریم رودخانه ها تهیه کنند تا اقدامات پیشگیرانه انجام پذیرد.
 /۶۰۱۳/۹۹۲۱/۶۵۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی اقتصاد فرمانداری ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!

به گزارش جماران؛ محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آموزش و پرورش تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

 

 

صحرایی وزیر فعلی آموزش و پرورش در برنامه صف اول گفته است: «دولت سیزدهم دو اتفاق را رقم زد نخست اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ را رسماً اجرا کرد چرا که هنوز هم بودند کسانی که در بدنه دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند. سند ۲۰۳۰ به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود و در وزارت آموزش و پرورش دفتر داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود، در حالی که برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم.  واقعیت این است که همین امروز هم من نمی‌توانم با جرات بگویم که سند ۲۰۳۰ به طور کامل از بین رفته است چرا که ممکن است در وزارت آموزش و پرورش کسانی باشند که به این سند اعتقاد داشته باشند.»

 

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است