Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا بردبار  سرپرست شهرداری خرم‎آباد گفت: "پل اناری" که امسال بر اثر سیل تخریب شد با توجه به میزان اعتبار اندک برای بازسازی این سازه تا پایان امسال ساخته نخواهد شد.

بردبار در جلسه شورای معاونان افزود: تاکنون مشکل سه پل مازیار، اناری و کمالوند برطرف نشده و اعتباری که برای هر یک از این سه پل به میزان پنج میلیارد تومان جذب شده حتی برای ساخت و ترمیم پله‌ها کفایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: بنابراین کار بازسازی و تعمیر اساسی این پل‌ها تا پایان سال اجرا نخواهد شد، اما برای مدیریت آن‌ها باید برنامه هدایت آب‌های سطحی و رمپ‌ها را انجام دهیم.

سرپرست شهرداری خرم‎ آباد ادامه داد: ۸۲ میلیارد تومان در محل اعتبارات ستاد حوادث شهرداری وجود دارد که ۴۱ درصد آن جذب شده و باید صرف ترمیم یا افزایش دیواره‎های ساحلی به طول حدود ۲۰کیلومتر شود.

گفتنی است سیل فروردین ماه امسال پل اناری خرم‎آباد را به طور کامل تخریب کرد و امروز با گذشت حدود ۶ ماه، محل این پل به دلیل شرایط نامناسب ایمنی و بهداشتی به تهدیدی برای ساکنان به ویژه کودکان تبدیل شده است.

پل اناری خرم آباد دهه ۴۰ طی مراسمی با حضور ابوالقاسم اناری بانی پل افتتاح شد تا مردم شرق خرمآباد هرچند در آن زمان جمعیتی نداشتند، اما سال‌های بعد این مسیر را به عنوان یک محور ترافیکی مهم برای میانبر‌ها و کاهش تردد‌های خود انتخاب کنند.

پل اناری با قدمت بیش از ۵۰ سال فروردین ماه امسال به دلیل حجم بسیار و شدت سیلاب دوام نیاورد و تخریب شد، اتفاقی که خوشبختانه حادثه جانی نداشت، اما حدود ۶ ماه پس ازآن مصائب پساسیلش مردم را ناراضی کرده است و دور از انتظار نیست با ادامه روند فعلی که به نظر می‌رسد این پل رها شده، اتفاق ناخوشایندی به دلیل عدم ایمن سازی در منطقه رخ دهد.

اهمیت این پل در حوزه تردد خودرو و عبور و مرور مردم محلی بسیار استراتژیک و مهم بود چراکه مردم چند محله پرتراکم اسدآبادی، کرگانه و شمشیرآباد از آن استفاده می‌کردند و به عنوان یک پل میانبر بسیار پرکاربرد، دسترسی‌های مختلفی به مرکز شهر، خیابان ناصرخسرو، ۶۰ متری و بازار ایجاد می‌کرد.

امروز که اثری از پل نمانده و تاکنون هم خبری از بازسازی نشده، نبود این سازه موجب ازدحام ترافیک در خیابان‌های اطراف شده و علاوه بر آن مردم محلی از معضلات پس ازتخریب گلایه دارند.

خیابان یک طرفه منتهی به پل تقریبا شیب بالایی دارد در حالیکه مسائل ایمنی به هیچ وجه رعایت نشده و در انتهای خیابان و کاملا همجوار با لبه‌های ترک خورده خیابان که پل از ان‌ها جدا شده، تنها دو بلوک سیمانی قرار داده اند و البته خیابان مقابل هم که امروز ارتباطش با این طرف قطع شده حال و روز بهتری ندارد و نیوجرسی‌های بلوکی، در انتهای ان به صورت غیراستاندارد چیده شده اند.

میان و اطراف این نیوجرسی‌ها فاصله است به نحوی که کودکان و حتی افراد بزرگسال به راحتی از آن‌ها عبور می‌کنند که با توجه به شیب دار بودن خیابان، چنانچه پایی بلغزد و حواسی پرت شود، سرانجام، سقوط است.

مردم محل از شرایط کنونی گلایه‌مند هستند، علاوه بر اینکه تردد آن‌ها بسیار مشکل و طولانی شده امنیت جانی فرزندانشان در خطر است، محله‌های پرجمعیتی که فرزندان بسیاری دارند و اغلب در کوچه و خیابان بازی می‌کنند.

بجز عدم ایمن سازی اصولی، اگر آتش سوزی رخ دهد و یا کسی نیاز به اورژانس داشته باشد دسترسی به محل، از طرف دیگر پل سخت می‌شود و زمان رسیدن کمک افزایش می‌یابد و از طرفی روشنایی خیابان‌ها وضعیت جالبی ندارد و شب هنگام خطر سقوط به دره بیش از ۱۰ متر چند برابر می‌شود.

لوله گاز که از تاسیسات زیرپل بوده کاملا بیرون و خطر آفرین است، فاضلاب از چندین نقطه به دیواره‌های برجا مانده از پل نفوذ کرده و در حال پیش روی، و امروز آنچه مقابل چشم مردم منطقه خودنمایی می‌کند دره‌ای مملو از آوار آشغال و زباله، با بوی بسیار متعفن و آزاردهنده است.

چند روز دیگر هم مدرسه‌ها آغاز می‌شوند و بچه‌ها باید از دیواره باریک بر جای مانده کنار پل که چندان هم ایمن نیست عبور کنند، پیاده رو‌های نیمه جانی که بستر زیرین آن‌ها چندان دوامی ندارد و شاید با یک آب شستگی نشست کند.

اهالی این منطقه که هم اکنون به داشتن یک پل فلزی قانع هستند می‌گویند یک بار بنرنویسی کرده و درب استانداری خواستار رسیدگی به وضعیتشان شده اند، اما ظاهرا جوابی دریافت نکرده اند، مردمی که از نظر مالی توان چندانی ندارند، اما می‌گویند اگر برای رفت و آمد فرزندانشان پل ساخته و محیط ایمن نشود، خودشان گرگر درست می‌کنند.

سیل فروردین ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت زد که سهم خرم آباد از این رقم ۸۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ر

پل اناری امسال ساخته نمی‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران در کاتالان

سرمربی آبی‌اناری‌ها نظرش را تغییر داد و تابستان پیش رو بارسا را ترک نخواهد کرد. وضعیت ژاوی و تصمیم تازه‌اش باعث ایجاد یک بحران داخلی در بارسلونا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، ژاوی چند ماه قبل بعد از حذف آبی‌اناری‌ها از جام حذفی اعلام کرد که در پایان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد. آبی‌اناری‌ها در هفته‌های اخیر ناامیدکننده ظاهر شدند؛ به طوری که هم برابر رئال مادرید شکست خوردند و هم در لیگ قهرمانان اروپا از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند. پیش‌بینی می‌شد ژاوی با توجه به ناکامی در فصل جاری در پایان فصل تیم را ترک کند اما او در نهایت تصمیم به ماندن گرفت و نظرش را تغییر داد.

فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، بعد از جلسه چهارشنبه‌ ژاوی با لاپورتا نوشت: ژاوی نظرش را تغییر داد و در بارسلونا باقی خواهد ماند. او بعد از نشست اخیرش با لاپورتا تصمیم گرفت با شرایط موجود در بارسلونا کنار بیاید و به این ترتیب فصل بعد هم سرمربی تیم خواهد بود.

رسانه‌های اسپانیایی هم اعلام کردند قرار است باشگاه بارسلونا در دستیاران ژاوی تغییراتی را به وجود آورد.

وضعیت ژاوی باعث ایجاد یک بحران داخلی در بارسلونا شده است. هیات‌مدیره به جدایی او در تابستان پیش رو رای داد؛ در حالی که خوان لاپورتا تصمیم گرفت او را تا سال ۲۰۲۵ نگه دارد. ژاوی خواستار پرداخت دستمزد سال آخر قراردادش در صورت اخراج شده بود. حال با تصمیم تازه، برخی از اعضای هیات‌مدیره ممکن است در روزهای آینده از سمتشان استعفا دهند.

به نظر می‌رسد که بارسلونا در تابستان آبستن حوادث زیادی خواهد بود و باید منتظر خریدهای بزرگ برای این تیم بود؛ چرا که این بارسلونا توانایی رقابت با رئال مادرید را چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان اروپا ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بحران در کاتالان
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم