Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:43:12 GMT

زنان گلستان سهم کمی در اهدا خون دارند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۱۵۳

زنان گلستان سهم کمی در اهدا خون دارند

سیدصادق بنی‌عقیل روز یکشنبه در نشست هم اندیشی شوراها و دهیاران با موضوع ترویج فرهنگ اهدای خون در روستاها اظهار داشت: اهدای خون نقش موثری در تامین سلامت افراد و نیز حفظ تناسب بدن دارد اما با وجود این فواید، زنان گلستان رغبت زیادی برای این اقدام خیرخواهانه ندارند.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر روستاییان به خصوص دختران و زنان روستا در اهدای خون، از دهیاران و اعضای شورای روستاها خواست با اطلاع رسانی کافی، زمینه مشارکت آنان در این عمل خداپسندانه را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در شش ماه اول امسال  ۲۵ هزار شهروند گلستانی خون خود را اهدا کردند که امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر و همکاری سازمان های مردم نهاد، بر تعداد داوطلبان اهدای خون در استان افزوده شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: اگر چه در استان خون سالم به اندازه کافی وجود دارد اما به دلیل فعالیت بیمارستان های استان در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی و عمل‌های جراحی فراوان، نیاز به خون مستمر و مداوم همواره در گلستان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در دنیا براساس آمارهای موجود به ازای هر سه نفر، یک فرد به خون و فرآورده های آن نیاز دارد و از آنجایی که جایگزینی برای فرآورده های خونی وجود ندارد، مردم می توانند با اهدا مستمر، جان بیماران بیشتری را نجات دهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی اهدای خون گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ سید علی اصغر پور بهشت گفت: در مرحله اول توزیع این برنامه ۱۵۸ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد که این کار به نیابت از شهدا اجرا شد.
وی افزود: این جهیزیه‌ها شامل کالا‌های اساسی مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق‌گاز، جاروبرقی، اتو و دیگر کالا‌های مورد نیاز است که ارزش ریالی هر سری ۴۰۰ میلیون ریال است.

دیگر خبرها

  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران