Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@02:27:53 GMT

برای کاهش قیمت ها صبر کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۳۷۴

این مراسم که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار شد، ابتدا با حضور رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - همراه بود اما در نهایت گمرک به وسیله حسین مدرس خیابانی - قائم مقام وی - افتتاح شد.

صبح امروز گمرک نمایشگاه بین‌المللی ایران افتتاح شد، گمرکی که بناست به ترخیص کالاهای مربوط به نمایشگاه‌ها و سایر حوزه‌های تولیدی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم قائم مقام وزیر صنعت درباره کاهش قیمت کالاها پس از پایین آمدن نرخ ارز، گفت که "همانطور که در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم، قیمت برخی کالاها کاهشی شده و این روند ادامه خواهد داشت. با ثبات نرخ ارز قطعا هزینه تولیدکنندگان پایین می‌آید و این مسئله در بازار تاثیر خود را نشان خواهد داد".


مدرس خیابانی که مدیریت امور بازرگانی وزارت صمت را بر عهده دارد، در جریان این مراسم ابتدا به تشریح وظایف این گمرک جدید پرداخت و اعلام کرد: قرار است در گمرک شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران از ظرفیت حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه استفاده کنیم تا ترخیص راحت‌تر باشد. جهت گیری گمرک در نمایشگاه، تامین تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان است و قرار نیست کالاهای دیگری از این طریق وارد شود.
صحبت‌های وی به این معنا خواهد بود که اصلی‌ترین تمرکز گمرک نمایشگاه، کمک به ورود شرکت‌های خارجی به ایران است و با توجه به برگزاری این نمایشگاه‌های متعدد اقتصادی در این مجموعه، تلاش ایران بر این است که تجهیزات لازم برای حضور در نمایشگاه‌ها با سرعت بیشتری وارد شود.
بهمن حسین‌زاده - مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها - نیز در رابطه با وظایف این گمرک اظهار کرد:‌ شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران حدود 90 نمایشگاه به صورت سالانه برگزار می کند و برای حضور ویژه شرکت های خارجی در این نمایشگاه ها و همکاری آن ها با شرکت های ایرانی مطابق با کنوانسیون های موجود، گمرک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران افتتاح شده است. این گمرک خدمات بسیار مهمی به شرکت هایی خواهد داد که قصد واردات تکنولوژی به ایران را داشته باشند و در شرایط تحریم اقتصادی این گام می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد رونق در صنعت ایرانی داشته باشد.
بخش مهم صحبت‌های مدرس خیابانی اما به وضعیت قیمت‌های موجود در بازار اختصاص داشت. او که پیش از این نیز اعلام کرده بود با کاهش قیمت ارز، قیمت کالاها در بازار کاهش خواهد یافت، این بار نیز بر موضع قبلی خود تاکید کرد اما از مردم خواست که برای نمایان شدن تغییرات صبر کنند.
وی درباره کاهش قیمت کالاها پس از پایین آمدن نرخ ارز، گفت: همانطور که در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم، قیمت برخی کالاها کاهشی شده و این روند ادامه خواهد داشت. با ثبات نرخ ارز قطعا هزینه تولیدکنندگان پایین می‌آید و این مسئله در بازار تاثیر خود را نشان خواهد داد.
به گفته قائم مقام وزیر صمت، همانطور که افزایش قیمت دلار به شکل دفعه‌ای قیمت‌ها را بالا نبرد، کاهش این نرخ نیز باید با گذر زمان خود را نشان دهد و این مسئله قطعا اتفاق می‌افتد.
مدرس خیابانی درباره حواشی ایجاد شده پیرامون قیمت رب گوجه فرنگی نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: با کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، قیمت تمام شده و فروش رب نیز پایین آمده و از حدود 20 تا 22 هزار تومان در ماه‌های قبل به حدود 15 هزار تومان رسیده است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FNG برچسب ها: قیمت ، مدرس خیابانی ، نمایشگاه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت مدرس خیابانی نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود

استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی برای حضوری در خور و شایسته استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف در این زمینه سخن گفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در نشست پایانی هماهنگی به جهت شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو 2024 که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، اظهار داشت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید؛ ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: اولین هدف شرکت در اکسپو 1403 استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

ایمانیه پیشنهاد داد تا پنجره واحد الکترونیک طی 5 روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

استاندار فارس از لزوم بهره‌گیری الگو‌های حاضر در این نمایشگاه هم سخن گفت و در پایان بیان کرد: در بیان گزارشات نمایشگاه تمرکز بر اتفاقات 2 ساله اخیر استان و برنامه‌های پیش رو باشد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴