Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:48:54 GMT

قیمت مرغ در کرمان باید به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برسد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۵۳۵

قیمت مرغ در کرمان باید به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برسد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دهقان ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در ارتباط با توزیع دفترچه بین دانش‌آموزان بیان داشت: آمار کل دانش‌آموزان کرمانی ۵۲۰ هزار نفر بوده در حالیکه سهمیه استان حدود ۵۰۰ هزار دفترچه تعاونی است.

وی افزود: سهمیه کمیته امداد و بهزیستی جدا از سهمیه استان است لذا تقریبا به هر دانش‌آموز تنها یک دفترچه می‌رسد بنابراین لازم است دانش‌آموزان کم بضاعت سهمیه بیشتری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: ستاد تنظیم بازار شهرستان‌ها با همکاری مدیر کل آموزش و پرورش هر شهرستان نسبت به توزیع اقدام کنند همچنین در خصوص توزیع دفترچه تعاونی بین اتباع بیگانه هم باید سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توزیع شکر در ماه محرم تصریح کرد: برای دهه اول محرم شکر با نرخ سه هزار و ۲۵۰ تومان به اتحادیه تحویل داده شده لذا در برخی از شهرستان‌ها با مبلغ حدود سه هزار و ۹۰۰ تومان توزیع شده است که خلاف است.

وی گفت: کالاهایی برای هیئتهای مذهبی در نظر گرفته شده بود برای دو ماه اما هیچ یک از هیئتها استقبال نکردند لذا برای باقیمانده روزهای محرم و صفر سهمیه در نظر گرفته شده و مابقی کالاها و به خصوص کالاهای فاسد شدنی تحویل اصناف داده خواهد شد تا به نرخ عادی توزیع شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ابراز داشت: نرخ مرغ در چند روز اخیر به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده در حالیکه در کشور قیمت مرغ زنده هشت هزار و ۵۵۰ است و برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ اعلام شده لذا انتظار داریم قیمت مرغ به نرخ کشوری برسد.

دهقان گفت: کرمان استان مصرف کننده است لذا باید میزان تولید را بالا ببریم بر طبق آمار در سال حدود ۱۰ هزار تن مرغ در استان کم داریم و این خود یکی از عوامل بابا رفتن نرخ مرغ است و وظیفه داریم که قیمت مرغ را به نرخ مطلوب برسانیم.

وی در خصوص کنترل قیمت مرغ بیان کرد: به دلیل شرایط ویژه‌ اقتصادی که در کشور وجود دارد و برای این که مرغ با نرخ یارانه دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود این موضوع دائم در حال بررسی است و چرا برای گوشت قرمز تنظیم بازار وجود ندارد؟

دهقان ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد از مصوبات تنظیم بازار عملیاتی شده زیرا این جلسات باعث شده تا این کنترل‌ها انجام شود.

کد خبر 4725589

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدعلی دهقان ستاد تنظیم بازار شکر استانداری کرمان هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه ماه محرم بیرجند گرگان سانحه تصادف ایلام عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رستگاری در ضیافت پنالتی
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد