Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:14:13 GMT

راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۵۷۶

راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو

ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو با هدف آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار، در دانشگاه زنجان راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام ملکی، معاونت اداری و مالی دانشگاه زنجان هدف از راه‌اندازی این ایستگاه را مدیریت و حفظ تنوع زیستی استان، تکثیر گونه‌های در حال انقراض، تیمار آهوان آسیب‌دیده یا زخمی ناشی از شکار و همچنین پژوهش بروی گونه‌های بومی عنوان کرد و گفت: آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار که یکی از مؤلفه‌های آن زیست بوم طبیعی همراه با حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی و نیز فرهنگ‌سازی تعامل با طبیعت است، از دیگر اهداف راه‌اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این ایستگاه با همکاری اداره محیط زیست استان زنجان و اخذ پروانه از سازمان محیط زیست کشور و ملاحظات تعیین شده از سوی این ارگان و تحت نظر کارشناسان اداره محیط زیست، گروه محیط زیست دانشگاه، گروه علوم دامی و دامپزشکی، مزرعه تحقیقاتی و فضای سبز دانشگاه احداث و اداره می‌شود.

طبق اعلام وزارت علوم، ملکی افزود: مساحت عرصه این ایستگاه ۱۷ هزار مترمربع شامل پناهگاه، آبخوری، فضای باز و جنگلی و فنس حفاظتی مورد تایید کارشناس محیط زیست است و در ضلع جنوبی ساختمان مرکزی، جنب ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آهو تحقيقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم