Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@11:35:56 GMT

آزادی ۲۳ نفر از بازداشتی‌های اعتراضات هپکو

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۸۶۹

آزادی ۲۳ نفر از بازداشتی‌های اعتراضات هپکو

به گزارش جام جم آنلاین، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در گفتگو با میزان در ارتباط با اعتراضات کارگران هپکو در این استان اظهار کرد: پیرو اعتراضات کارگران و بستن خط آهن که حدودا ۱۲ ساعت به طول انجامید، بر اساس مصوبه شورای تامین ناچارا برای بازگشایی خط اقدام شد و در این رابطه تعدادی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاکی این افراد اداره راه آهن و مسافرین قطار هستند که در اثر این اقدام و اعتراضات صورت گرفته، حدود ۵ قطار امکان تردد نداشتند و مسافران در مسیر معطل شده بودند.

قاسمی افزود: علی رغم مدارا و همکاری با کارگران و صحبت‌های استاندار، فرمانده سپاه و رئیس کل دادگستری استان اعتراضات ادامه داشت و خط راه آهن همچنان بسته بود که ۲۹ نفر دستگیر شدند.

دادستان اراک تصریح کرد: ۲۳ نفر تا کنون آزاد شدند و ۶ نفر دیگر هم آزاد می‌شوند.

قاسمی گفت: کارگران اختلافاتی با سهامدار در رابطه با مالکیت شرکت و حقوق و مزایا دارند که مربوط به سازمان خصوصی سازی است و در این زمینه استاندار استان مرکزی مراتب را به تهران اعلام کرده و دستور رئیس جمهور مبنی بر خلع ید سهامدار صادر شده است.

دادستان اراک تصریح کرد: کلیه مسولین استان با همه وجود به مشکلات کارگران واقفند و تلاش ویژه در جهت حل مشکل دارند و از طریق مرجع ذی صلاح مصر و پیگیر هستیم، انشاالله مشکل این هموطنان شریف و زحمتکش از طریق مسئولین دولتی در تهران حل شود و هر چه سریعتر تصمیمات منطقی و سریع اتخاذ و ابلاغ شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کارگران هپکو دادستان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عامل شکل‌گیری روان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با روانشناسان مرکز جامع تحکیم بنیان خانواده، افزود: طبق تأکیدات حضرت امام‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آموزش در مدارس، پیش‌دبستانی و کودکستان از اهمیت بسیاری در رشد صحیح فرزندان برخودار است.

او تصریح کرد: بیماری‌های جسمی با دارو و رعایت تغذیه درمان شدنی‌است، اما درمان روان و روح انسان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

استاندار همدان گفت: مبانی فکری و اعتقادی منطبق بر ارزش‌های دینی و اسلامی باید از دوران پیش از دبستان به کودکان آموزش داده شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: آموزش تفکر صحیح، مهارت‌های خودآگاهی و تعامل آگاهانه با خانواده و جامعه به فرزندان بسیار حائز اهمیت است.

او تصریح کرد: ارتباط روانشناسان با دانشگاه فرهنگیان لازم است تا کسانی که مسئول تربیت نسل‌های آینده هستند نیز از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

استاندار همدان گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید نمایشگاه‌های عکس در مدارس دایر شود تا دانش‌آموزان با حقیقت این چالش‌ها آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • کارگران به تولید هویت می‌بخشند
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • آموزش عامل شکل‌گیری روان است