Web Analytics Made Easy - Statcounter

متهم ردیف دوم پرونده اخلال در نظام دارویی کشور گفت: شبنم نعمت‌زاده یک روزه شرکت رسا دارو را ایجاد کرد و مجوز آن مورد تأیید قرار گرفت. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در ادامه دومین جلسه محاکمه شبنم نعمت‌زاده در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی، وکیل نعمت‌زاده درباره انبار توقیف شده کرج به قاضی مسعودی مقام گفت: اظهارات شما درباره این موضوع درست بود اما اقدام موکل در زمان اضطرار صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام منابع مالی این شرکت با روش‌های مجرمانه توسط گروهی هماهنگ بیرون کشیده شده و انبارهای موکل نیز هر ماه اجاره‌بها پرداخت می‌کرده است.

وی با بیان اینکه نعمت‌زاده پروانه انبار در استان تهران داشته است، گفت: انبار موردنظر در مرز تهران و کرج قرار داشته و وضعیت اضطرار بوده زیرا می‌‌خواستند انبارهایشان را تحویل دهند و باید همه کالاهای انبارهای مختلف را در یک جا جمع می‌کردند که مکاتبات آن را هم با سازمان دارو انجام می‌دهند.

مظاهری توضیح داد: نگهداری دارو در انباری که مجوز آن صادر نشده نقض قانون جزایی است اما باید وضعیت اضطرار و مجوزهای بعدی را هم در نظر بگیریم. موضوع انبار در مقایسه با اتفاق بزرگی که رخ داده یک مسئله کوچک است و مسئله بزرگ این است که منابع چه شده است؟! این اتفاقاتی که طی یکی دو دهه اخیر در رابطه با بستگان مسئولان رخ داده، مردم را بدبین کرده است.

وکیل مدافع متهم ردیف اول پرونده گفت: موکل شرکت رسافارمن را هم دارد و در آن شرکت این اتفاقات نیفتاده است و تخفیفات آن در هر ماه دو درصد است و وی با تخفیفات 40 یا 50 درصدی موافق نبوده و این کار عقلایی هم نیست که بخواهند موافق باشند.

مظاهری اضافه کرد: عده‌ای می‌خواهند پشت‌سر دختر وزیر پنهان شوند و خودشان از تعقیب جزایی مصون بمانند اما انگیزه ما کشف حقیقت است. اگر مشخص شود که موکل این اموال را تصاحب کرده، حرفی نیست اما اینها باید محرز شود. شبکه‌هایی که در این شرکت بودند و می‌خواهند خود را پنهان کنند باید مشخص شوند.

در ادامه این جلسه و پس از پایان دفاعیات وکیل شبنم نعمت‌زاده، قاضی مسعودی مقام، اتهامات احمدرضا لشگری پور را به وی تفهیم کرد و از او خواست با حضور در جایگاه دفاعیاتش را بیان کند.

متهم در ابتدای سخنان خود از شرکت‌هایی که به واسطه عملکرد رسا دارو متضرر شدند عذرخواهی کرد و گفت: امیدوارم این شرکت‌ها مرا حلال کنند و ختم به خیر شود.

متهم اضافه کرد: هشت سالم بود که پدرم را از دست دادم و در سال 65 در داروخانه مشغول به کار شدم و درس خواندم و در سال 80 نماینده فروش در شرکت پخش رازی شدم. چهار سال ویزیتوری دارو کردم تا اینکه به مدیریت کالای بازرگانی ارتقا یافتم و در سال 86 از طریق شرکت پخش هجرت مرتبط با شستا دعوت به کار شدم و به عنوان مدیر بازرگانی سه سال در آنجا کار کردم.

لشگری‌پور افزود: در سال 89 توسط شرکت خصوصی ممتاز به عنوان معاون بازرگانی دعوت به کار شدم و در سال 91 در هلدینگ شفادارو به عنوان معاون بازرگانی فعالیت کردم و در سال 92 با تغییرات مدیریتی استعفا دادم و به شرکت پخش خصوصی رفتم.

متهم ردیف دوم این پرونده گفت: در سال 93 بود به شرکت توسعه دارویی رسا آمدم و این که می‌گویند مرا به خانم نعمت‌زاده معرفی کردند اشتباه است. در سال 91 توسط یک همکار مشترک به من گفتند خانم نعمت‌زاده یک محصول وارداتی دارد و نمی تواند آن را بفروشد. به خانم نعمت‌زاده کمک کردم و محصول فروخته شد در نتیجه ارتباطات ما بیشتر شد. خانم نعمت‌زاده پیگیر فروش محصولات خود در شرکت پخش رازی بود که در آن زمان من آنجا مشغول به کار بودم.

وی توضیح داد: نعمت‌زاده اسفند سال 92 درخواست مجوز برای شرکت رسافارمن را داد اما گفتند باید اسم دیگری را اعلام کند در نتیجه به گفته خودشان شرکت توسعه دارویی رسا را یک روزه ایجاد کرد و مجوز آن مورد تأیید قرار گرفت.

متهم ردیف دوم پرونده گفت:‌ خانم نعمت‌زاده بارها از من خواست به عنوان مدیر بازرگانی در شرکتش کار کنم اما نمی‌پذیرفتم و یکی از دوستانم را به او معرفی کردم. انباری در جاده کرج گرفتند و اینکه گفته شده تمام چیدمان توسط من انجام شده را رد می‌کنم زیرا من در آن زمان در شرکت دارویی رسا نبودم و نعمت‌زاده انبار را پیدا کرد و پای قراردادها امضای اوست.

نماینده دادستان: اعتبار خانوادگی شبنم نعمت‌زاده نقش اول را بازی می‌کرده استوکیل شبنم نعمت‌زاده: موکلم آماده است تا ریال آخر خسارت‌ها را بپردازد

انتهای پیام/

 

R1332/P/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شهرستان مصوب گردید می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

صالح زاده ادامه داد: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

او به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد وگفت: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در اوایل سال گذشته سفر رئیس محترم جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست محترم جمهور مطرح گردید.

صالح زاده عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

صالح زاده هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

ا و گفت: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟