Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:33:07 GMT

فرهنگ غربی نباید به دانشگاه‌ها رخنه کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۳۵۲

فرهنگ غربی نباید به دانشگاه‌ها رخنه کند

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز حبیبی عصر یکشنبه در نشست اخلاق حرفه‌ای و الزامات محیط آموزشی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، عنوان کرد: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی به محیط‌های علمی باید از آمادگی لازم برخوردار بوده و مانع از تحقق انتقال مفاهیم نادرست اخلاقی در بین دانشجویان شد.

به گفته وی برای مقابله با فرهنگ نادرست رخنه شده به محافل علمی ضرورت راه اندازی اتاق فکر و بررسی و واکاوی دقیق آسیب‌ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: به منظور بسترسازی مناسب فرهنگی اتاق فکر حجاب و عفاف در دانشگاه محقق اردبیلی تنشکیل شده و در این راستا بیش از ۲۵ برنامه مصوب شده است.

حبیبی ادامه داد: طرح توسعه و صیانت از حجاب و عفاف در دانشگاه‌ محقق اردبیلی تدوین شده و کارگروه ویژه‌ای نیز برای پیگیری این مصوبات تشکیل گردیده است.

به گفته رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به دلیل اثرگذاری محیط‌های علمی، دشمنان از این فرصت با هر روشی به دنبال بهره برداری به سود خود هستند.

وی با بیان اینکه شاخه‌های اجتماعی، فناوری، فرهنگی، اقتصادی و ... با محیط‌های علمی در هم تنیده شده است، افزود: دشمنان شیطنت‌های خاصی را برای تهدید محیط‌های علمی و رخنه فرهنگ نادرست خود به این قبیل از بخش‌ها دارند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: خوشبختانه با تلاش بدنه آموزشی کشور، اقتدار ایران اسلامی با تلاش مراکز علمی و پژوهشی رقم خورده تا این مراکز به عنوان پشتوانه اصلی نظام محسوب شوند.

وی ادامه داد: به تعبیر امام راحل، دانشگاه مبداء تمامی تحولات بوده و در منشور گام دوم انقلاب نیز که در هفت محور تبیین شده، اولین توصیه بر ضرورت توجه به حوزه علم و فناوری اعلام شده است.

کد خبر 4725702

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب دانشگاه محقق اردبیلی فرهنگ غرب هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه ماه محرم گرگان بیرجند سانحه تصادف ایلام عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم