Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@12:15:22 GMT

صدور مجوز فروش اوراق تا سقف ۳۸ هزار میلیارد تومان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۲۰۲۹

صدور مجوز فروش اوراق تا سقف ۳۸ هزار میلیارد تومان

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصویبنامه هیات وزیران در خصوص تکلیف وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به فروش اوراق مالی اسلامی به منظور تامین منابع تعیین شده حداکثر تا مبلغ ۳۸۰ هزار میلیارد ریال را ابلاغ کرد.

در این تصویب نامه که ۲۶ شهریور ماه صادر شده، آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است به نیابت از دولت و مازاد بر سقف پیش بینی شده در بند ن تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، نسبت به فروش اوراق مالی اسلامی موضوع تبصره ۲ بند ۲ مصوبات سی و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور تامین منابع تعیین شده حداکثر تا مبلغ سیصد و هشتاد هزار میلیارد ریال اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ سود اسمی اوراق مالی اسلامی موضوع این تصویبنامه توسط کمیته بند ک تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور تعیین می شود.

تعاریف و مصادیق اوراق مالی اسلامی موضوع این تصویبنامه، مطابق آیین نامه اجرایی بندهای الف، ب، ج، د، ه، ز، ط، ح، ی، ک، ل، ن، ف و ص تبصره ۵ و بند ز تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور موضوع تصویب نامه شماره ه۵۶۵۹۷ت/۲۹۵۰۴ مورخ ۹۸/۳/۱۲ است.

سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار، مکلف است، سود و هزینه های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب نامه را در لوایح بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و خزانه داری کل کشور با اولویت بر تمامی پرداخت ها نسبت به تسویه آن اقدام کند.

 

  انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اوراق اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی مصوبه هیات وزیران هیات وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد