Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» نوشته است که وزارت خارجه آمریکا به یک سوم اعضای تیم ایرانی که قصد شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشته‌اند، روادید نداده است.

بر اساس این گزارش، هیأت ایرانی شرکت‌کننده در مجمع و تیم همراه جمعا ۱۲۴ نفر بوده‌اند، اما آمریکا از صدور روادید برای حدود ۴۰ نفر از این افراد خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام به بهانه ارتباط ادعایی این افراد با نیروهای مسلح ایران صورت گرفته است.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفته است که هرچند برای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روادید صادر شده، اما تردد وی نیز به منطقه نزدیک به مقر سازمان ملل محدود خواهد بود.

هفته پیش منابعی در ایران اعلام کردند که آمریکا در صدور روادید برای «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و ظریف کارشکنی کرده است و در صورت ادامه این روند، تیم ایرانی از سفر به آمریکا خودداری کرد. نهایتا پنج‌شنبه شب اعلام شد که واشنگتن با صدور روادید موافقت کرده است.

کارشکنی‌های آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن در معاهده میزبانی از مقر سازمان ملل، پذیرفته است که سفر مدعوین به این نهاد را تسهیل کرده و برای آن‌ها روادید صادر کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه مجمع عمومی سازمان ملل نیروهای مسلح وزیر امور خارجه ایران واشنگتن حسن روحانی آمریکا محمدجواد ظریف وزارت خارجه آمریکا روادید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد