Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@12:28:11 GMT

رضایی:بنی صدر می گفت شما پاسداران جنگ درست می کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۳۵۸۵

ساعت 24- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنی صدر قبول نمی کرد عراق به ایران حمله کند.

 محسن رضایی در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دو ، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام محرم و گرامی داشت یاد شهدای اسلام اظهار کرد: من مسئول اطلاعات سپاه بودم که خبر دادند فرودگاه مهرآباد بمب‌باران شد. متوجه شدم جنگ شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ماه و نیم قبل از جنگ پیش آقای بنی صدر رفتیم و  گفتیم عراق قصد جنگ دارد، ایشان گفتند نه مگر آنکه شما پاسداران جنگ درست کنید.

وی ادامه داد: تاریخ اقتدار ایران و دفاع مقدس ایران عجیب است. حدود سی صد سال پیش دوبرابر الان وسعت سرزمین ما بود، منتهی طی جنگ‌هایی در شمال و شرق و غرب و جنوب بخش هایی را از دست دادیم. در این موقع همه به فکر افتادند تا کاری کنند. عباس میرزا به فکر ارتش مدرن افتاد. امیرکبیر و پهلوی اول و دوم راه را ادامه دادند؛ اما اقتداری نبود.

رضایی در ادامه به وابستگی ارتش ایران تا پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حتی فرمانده کل قوا که شاه بود کاره‌ای نبود. قدرت بالایی نداشتند و وابسطه بودند. یک تجربه نظامی بیش‌تر نداشتند و در آن تلفات زیادی داده بودند. ایران در آن زمان تجهیزات مهمی داشت اما یا مهمات نداشت یا وابسطه به دیگری بود.
وی ادامه داد: در سال ۵۹ سرهنگ به بالاها از ایران رفته بودند و پشتیبانی از ایران کم شده بود. فکر می کردند مثل قدیم بخش هایی از ایران را جدا می کنند اما حضرت امام(ره) و فرماندهان ما انقلابی در جنگ ایجاد کردند؛ یعنی نیروهای وفادار وارد جنگ شدند. یادی کنیم از صیاد شیرازی که نقش موثری داشت.
رضایی با نام بردن از افسران شهید انقلابی گفت: قبل از انقلاب بین نیرو هوایی و زمینی ارتش  خیلی اختلاف بود اما در دوران جنگ انسجام نیروهای مسلح ایران بالا رفت .
وی ادامه داد: نیروهای انقلابی در جنگ حضور داشتند، سپاه ایجاد شد  و تجهیزات جدیدی که بخشی از آن را از عراق غنیمت گرفتیم و بخشی از آن را ساختیم.

ادامه دارد....

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محسن رضایی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر

دریافت 52 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «کابوس ژنرال» به کارگردانی مهدیه رضایی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی احسان حجتی و داوود مرادیان برای اولین بار امروز ۱۱ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

همزمان با پخش این مستند تاریخی که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از تیزر و پوستر اثر که ساخت و طراحی آن به ترتیب برعهده علی نوروزیان و رضا آسایی بوده است، رونمایی شد.

در خلاصه داستان «کابوس ژنرال» آمده است: «عباس میرزا پس از عهدشکنی ناپلئون و در میانه جنگ با تزارها دریافت که ایران زمانی می‌تواند به شکوه گذشته‌اش بازگردد که ارتشی قدرتمند و متکی بر توان داخلی‌اش داشته باشد؛ موضوعی که یک قرن بعد، دوایت آیزنهاور از وقوع مجدد آن هشدار داد. آیزنهاور هشدار داد، نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نباید اجازه دهد میلیتاریسم ایرانی زنده شود و ایران روی پای خود بایستد ...»

سایر عوامل این پروژه عبارتند از پژوهشگر: احسان حجتی، آرشیویاب: مهدیه رضایی، حسام ابوالحسنی و مرضیه بکان، نریتور: محمد صراف، موشن گرافیست: سیروان مهدوی و اصلاح رنگ و نور: مهدی اولادوطن.

مستند «کابوس ژنرال» به زودی از سایر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

کد خبر 6093102 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • تیزر | مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود