Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فصل بازگشایی مدارس که می شود، بازار خرید نوشت افزار هم داغ می شود و امسال با افزایش قیمت ها باز هم برند و اقلام مارک دار، از گرمی نیفتاده است، هرچند پیش از این، برند شاید از زبان بزرگ ترها شنیده می شد اما اکنون چشم و هم چشمی ها، دامن کودکان را گرفته و دانش آموزان را به این وادی کشانده است، از خودکار و جامدادی تا کیف مدرسه باید برند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آسیه علی یاری، مادر بجنوردی است که چالش این روزهایش، خرید نوشت افزار و آماده کردن فرزندش برای سال تحصیلی جدید است، می گوید که هزینه های خرید اقلام مختلف امسال به‌شدت بالا رفته است و این در حالی است دل مشغولی پسرش، خرید دفتر و خودکاری است که در دست دوستش دیده است.

وی اظهار می دارد: فرزندم به خرید دفتر با جلد و ظاهر معمولی راضی نمی شود، قیمت دفاتر با جلد براق که برای آنان جذابیت دارد، بسیار بالا است، تنها چند قلم نوشت افزار دو میلیون ریال هزینه داشته و هنوز خرید شماری از نیازمندی هایش مانده است.  

وی می افزاید: من و همسرم شاغل هستیم و دستمان به دهانمان می رسد، تنها یک فرزند دانش آموز داریم با وجود این، در افزایش قیمت ها و گرانی ها دچار چالش شده ایم، نمی دانم در این همهمه گرانی ها و وسوسه بازار، خانواده ای که چند دانش آموز دارد چه می خواهد بکند.  

روحانی، پدری است که سه فرزند دانش آموز دارد، و به گفته خودش، این روزها، شرمنده آنان شده است، می گوید امسال قیمت نوشت افزار امسال سر به فلک کشیده و در تامین آن مانده است.

وی می گوید: دخترانم خیلی در بند دفتر و خودکار برند نیستند اما پسرم پایش را توی یک کفش کرده که حتما دفترش فلان جلد را داشته باشد و خودکارش فلان مدل باشد و جامدادی اش فلان مارک باشد تا همکلاسی هایش مسخره اش نکنند.  

وی اظهار می دارد: بچه است، چه می داند گرانی یعنی چه؟ تنها به این فکر است که جلوی هم کلاسی ها، کم نیاورد،  تنها نوشت افزار که نیست، لباس و کیف و کفش هم باید نو شود، قیمت ها هم امسال بسیار بالا رفته است و سر به فلک کشیده،  هنوز نتوانسته ام برخی چیزها را برایشان تهیه کنم.  

وی درباره افزایش قیمت ها می افزاید: قیمت جامدادی، دو برابر پارسال شده است، دفتری که پارسال ۵۰ هزار ریال بود امسال چند برابر شده است.

وی می افزاید، دخترانم به نوشت افزار ساده که با قیمت تعاونی عرضه می شود راضی شده اند، البته خرید همان هم با هزینه زیاد همراه شده است.  

روحانی از نحوه توزیع دفتر تعاونی گلایه کرده و می گوید: دفتر تعاونی بسیار با تاخیر توزیع شد، به هر واحد نوشت افزار که سر زدم، دفتر تعاونی نداشت.  

گزارشی از تخلف بازار نوشت افزار نرسیده است 

رئیس اتاق اصناف بجنورد در این باره می گوید: بازرسی ها از بازار نوشت افزار از چند روز گذشته در مرکز استان آغاز شده و در حال انجام است و البته تاکنون گزارشی از تخلف به دست نرسیده است.

مهدی امیدوار در باره توزیع دفتر تعاونی اظهار می دارد: ۲۷ واحد نوشت افزار برای توزیع دفتر تعاونی دانش آموزی با قیمت مصوب، اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه توزیع نوشت افزار تعاونی،  تنها شامل دفتر می شود می گوید: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار،  قیمت دفتر ۴۰ برگ ۱۷ هزار ریال،  ۶۰ برگ ۲۵ هزار ریال، ۸۰ برگ ۳۴ هزار ریال و ۱۰۰ برگ ۴۲ هزار ریال تعیین شده است و در صورتی که نرخ خریداری بیشتر از این رقم باشد، تخلف صنفی واحد محرز است.

وی خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت دفترچه هایی که با ارز نیمایی یا آزاد تهیه شده‌اند با در نظر گرفتن سود، ۴۰ برگ به قیمت عمده ۲۵ هزار ریال و در خرده فروشی ۲۹ هزار ریال، دفتر ۶۰ برگ ۴۳ هزار و ۵۰۰ ریال،  ۸۰ برگ ۵۸ هزار ریال و  ۱۰۰ برگ ۷۲ هزار و ۵۰۰ ریال به فروش می رسد و خانواده ها از خرید قیمت‌های بیشتر از این ارقام خودداری کنند.

رئیس اتاق اصناف بجنورد می افزاید: دفتر تعاونی با شماره ملی دانش آموز عرضه می شود و هر دانش آموز تنها یک بار می تواند از این محصول خریداری کند.  

در این میان، مسئولان می گویند که تمایل خانواده‌های بجنوردی‌ برای خرید نوشت‌افزار ایرانی افزایش یافته است و فروش اقلام مختلف خارجی در این شهر، نسبت به پارسال کاهش محسوسی یافته است.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار بجنورد در این باره می گوید: قیمت مناسب نوشت افزار ایرانی نسبت به انواع خارجی،  سبب شده تا خانواده ها بیشتر به خرید این اجناس روی بیاورند.

بهروز خواجوی با اشاره به افزایش قیمت لوازم‌التحریر اظهار می دارد قیمت اقلام مختلف نوشت‌افزار در بازار بجنورد در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته که بیشترین این افزایش مربوط به دفتر است.  

وی، افزایش قیمت دفتر را ناشی از گرانی کاغذ عنوان کرده و می افزاید: گرانی ها سبب شده تا میزان فروش نوشت افزار کاهش یابد.  

توزیع ۱۰۰ هزار جلد دفتر تعاونی در استان

عامل توزیع دفتر تعاونی در خراسان شمالی هم می گوید: سهم استان از توزیع دفتر تعاونی، ۱۰۰ هزار جلد است که این میزان تامین شده و در شهرستان های مختلف در حال توزیع است.  

محمد حاتمی اظهار می دارد: توزیع دفتر تعاونی تنها با شماره ملی دانش آموز انجام می شود و در ازای هر شماره ملی، ۱۰ تا ۱۳ جلد دفتر به قیمت مصوب عرضه می شود.

عامل توزیع دفتر تعاونی در خراسان شمالی می گوید: با توجه به بالا بودن قیمت نوشت افزار، گرایش مردم به خرید دفتر تعاونی بالا است و از این رو تلاش داریم تا تمام دانش آموزان از این محصول بهره مند شوند.

۱۸۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و دانش آموز سال تحصیلی خود را از امروز اول مهر در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی، زیر نظر ۱۵ هزار فرهنگی آغاز کردند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید خراسان شمالی آموزش و پرورش نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان مسابقات دو روزه انتخابی تیم ملی موتور کراس که در پیست موتور کراس مجموعه آزادی تهران برگزار شد، هستی رضایی موتور سوار آشخانه‌ای با بیشترین امتیاز و جمع بندی کادر فنی به عنوان یکی از منتخبین تیم ملی ایران معرفی شد.

تیم ملی موتور کراس برای دومین سال متوالی در شهریور ماه امسال در مسابقات جهانی ترکیه شرکت می‌کند.

کد خبر 6087371

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند