Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حبیبی گفت: حوزه های علمیه به واسطه اینکه یک نهاد آموزشی و از سوی دیگر مجموعه‌ای مورد اعتماد مردم و در تماس با اقشار و آحاد جامعه هستند، به خوبی می‌توانند در تحقق گام دوم انقلاب نقش‌آفرینی کنند.

حجت الاسلام «بهزاد حبیبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با بیان اینکه پس از گذشت چهل سال پر فراز و نشیب از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رهبر فرزانه انقلاب در ۲۲ بهمن ۹۷ بیانیه ای را تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب ارائه نمودند، گفت: از آنجا که این بیانیه از طرف فردی حکیم و سیاستمدار صادر شده است، به صورت جدی مورد توجه سیاستمداران دنیا قرار گرفت، زیرا هم دست آوردها و ضعف های چهل ساله انقلاب را مورد بررسی قرار داده بود و هم چشم انداز بعدی انقلاب را در قالب گام دوم ارائه نموده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وظیفه سازمان‌ها و ارگان‌ها در تحقق گام دوم انقلاب، گفت: در این میان هر یک از مسئولین و نهادهای فرهنگی و آموزشی وظیفه خطیری را در راستای شرح و بسط این بیانیه بر عهده خواهند داشت. حوزه های علمیه نیز به عنوان یک نهاد مبلغ پرور قطعا وظیفه ای بر عهده دارد که بسیار ویژه و منحصر به فرد خواهد بود.


وی با تاکید بر وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه در این راستا اظهار داشت: حوزه های علمیه به واسطه اینکه یک نهاد آموزشی و از سوی دیگر مجموعه ای مورد اعتماد مردم و در تماس با اقشار و آحاد جامعه می باشند به خوبی میتوانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.


حبیبی با بیان اینکه تهیه جزوه های آموزشی از این بیانیه و تشکیل گروه های مباحثه ای از جمع طلاب، میتواند در فهم و تعمیق این بیانیه موثر باشد، افزود: استخراج موضوعات مختلف و ارائه آن به مبلغین جهت موضوعات سخنرانی می تواند مطالب این بیانیه را در دسترس مردم قرار دهد.


وی برگزاری همایش ها و مسابقات را یکی دیگر از راه‌های تحقق گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: برگزاری همایش و مسابقات مقاله نویسی کمک شایانی در آشنایی و انس قشر تحصیل‌کرده با این بیانیه خواهد داشت.


امام جمعه موقت نایین با بیان اینکه برگزاری مسابقات گوناگون از محتوای این بیانیه در مناسبت های گوناگون می‌تواند بخش دیگری از جامعه را با این سخنان آشنا سازد، تصریح کرد: یکی از روش های امروزی و مورد توجه، ارائه مطالب نموداری است که می توان همین امر را در بیانیه گام دوم انقلاب انجام داد.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های مساجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه روزنامه گام دوم انقلاب اسلامی حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب نایین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم حجت الاسلام مظاهری، مدیر مدرسه علمیه زنگنه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: ما همه بهره‌مند و متنعم از مکتب فقه جعفری و امام محمد باقر (ع) هستیم و بیشتر معارفی که امروزه به عنوان گنجینه شیعه در دستان ما قرار دارد، از وجود مبارک این دو امام همام است.

دیگر خبرها

  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی