Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@16:34:58 GMT

توتم‌، آینده چراغ‌های شهری است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۵۷۷

توتم‌، آینده چراغ‌های شهری است

گروهی از معماران کلانشهر نیویورک، یک نوع توتم بسیار عظیم طراحی کردند که هوشمندی، پاکیزگی و قابلیت اتصال به اینترنت بهتری را برای شهرهای سراسر دنیا به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گذشت زمان تکنولوژی هوشمند در حال دگرگون کردن شهرهای سراسر دنیا است و تمام جنبه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تکنولوژی فراتر از خلق خودروهای بدون سرنشین و ساختمان‌های هوشمند پیش رفته است و در هر نقطه از شهرها و خانه‌ها اثری از خود به جای گذاشته است. "توتم" که در لغت به معنای "جسم نمادین" است یکی از بارزترین نمونه‌های این تکنولوژی‌ است که برای اولین بار در ایالات متحده امریکا مورد آزمایش قرار گرفت.

"توتم" نوعی سیستم روشنایی جدید شهری است که انرژی خود را از نور خورشید تامین می‌کند. این سیستم با وای‌فای و ارتباطات ۴G،  شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، تولید و ذخیره انرژی پردازنده، که در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکپارچه می‌شود. "توتم خورشیدی" می‌تواند جایگزین تیرهای چراغ برق شهری شود تا به تولید انرژی تجدیدپذیر بپردازد و شهرها را از آلودگی پاک کند.

از نظر سازندگان "توتم خورشیدی"، معماران باید در طراحی شهرهای هوشمند، این سیستم روشنایی منحصربه‌فرد را به عنوان بهترین راهکار در اولویت کارهای خود قرار دهند و از آن برای روشن کردن و بهبود قابلیت اتصال به اینترنت در مکان‌های مهمی از شهرها نظیر دانشگاه‌ها و مراکز خرید بهره گیرند چرا که "توتم‌های خورشیدی" انرژی پاک تولید می‌کند. این توتم‌ها به عنوان یک کانون  برای وای‌فای و اینترنت ۴G، انرژی هوشمند و قابلیت اتصال را با هم یکپارچه می‌کند تا در نتیجه ارتباطات و خدمات حیاطی را در زمان قطع شبکه حفظ کند.

کد خبر 390569

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انرژی خورشیدی انرژی تجدیدپذیر انرژی پاک نیویورک کلانشهرهای جهان شهرهای جهان تولید برق اینترنت شهر هوشمند هوشمندسازي هوشمند سازي شهرها شهر هوشمند سیستم روشنایی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قهرمانی استقلال در این فصل از لیگ برتر و صعود به لیگ نخبگان آسیا بدین معنی است که استقلال باید در فصل جدید در یارگیری قوی تر عمل کند.

به گزارش خبروزشی، بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس این باشگاه به زودی برای جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی برنامه ریزی خواهد کرد و برخی ازبازیکنانی که در گذشته در لیست خرید جواد نکونام بودند در سرلوحه مذاکره قرار خواهند گرفت که یکی از این بازیکنان مهدی قایدی خواهد بود.

بر اساس اعلام یک منبع موثق مهدی قایدی برای بازگشت دوباره به استقلال چراغ سبز نشان داده است. استقلال طبق قانون برای بخدمت گرفتن مهدی قایدی باید این بازیکن را قطعی از شباب الاهلی خریداری کند. به این خاطر که حضور لژیونر به صورت قرضی در تیم های لیگ برتری ممنوع است.

به تازگی اوسمار سرمربی تیم پرسپولیس هم از مهدی قایدی تعریف و تمجید کرده است اما مهدی قایدی بارها و بارها گفته در استقلال برای تیمی جز استقلال بازی نخواهد کرد. او ابتدای فصل هم در صفحه شخصی اش بعد از جدایی از استقلال و حضور درتیم اتحاد کلبا نوشت که امیدوار است به زودی به استقلال برگردد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899617

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024
  • چراغ سبز قایدی به استقلال
  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود