Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون صنفی کارگران ساختمانی مرکز مازندران گفت: مکاتبات ما با مسئولان شهری در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی به حدود 5 سال پیش باز می‌گردد؛ اما تمام حرف و صحبت‌ها در حد شعار و حرف بوده و عملا هیچ اتفاقی نیفتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صمد ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص تعداد کارگران ساختمانی فعال در مرکز استان گفت: 10 هزار کارگر ساختمانی  فصلی در مرکز استان مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نزدیک به نیمی از این تعداد، استاد کار هستند که در برخی از فصول سال به دلیل بیکاری خود به ناچار کارگری می‌کنند.

رئیس کانون صنفی کارگران ساختمانی مرکز مازندران خاطرنشان کرد: بیشتر استادکاران فعال تحت پوشش، درجه بندی شده‌اند و کارفرمایان با مراجعه به کانون و در خواست استادکار مورد نیاز، گزینه مناسب به آن‌ها پیشنهاد و معرفی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: 20 تا 30 درصد کارگران فعال در مرکز استان مهاجر هستند، چرا که در استان مازندران بر خلاف سایر استان‌ها در تمامی فصول، ساخت و ساز انجام می‌شود و مازندران بهترین انتخاب برای کارگران ساختمانی استان‌های همجوار برای امرار و معاش است.
 
ربانی متذکر شد: طی سالیان اخیر به دلیل تعطیلی صنایع بر حجم کارگران ساختمانی افزوده شده است؛ چرا که راحت‌ترین راه پیش روی این کارگران، فعالیت به عنوان کارگر ساختمانی است، چرا که به هیچ مهارت ویژه‌ای نیاز ندارد.

وی در خصوص عمده‌ترین مشکلات حال حاضر کارگران ساختمانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری، گرانی، نداشتن امنیت شغلی، عدم مکانی مناسب برای توقف‌گاه در تابستان و زمستان و بیمه از مهم‌ترین مشکلات رایج این قشر کارگری است.

رئیس کانون صنفی کارگران ساختمانی مرکز مازندران یادآور شد: بخش اعظمی از کارگران ساختمانی ما بیمه شده‌اند اما هنوز تعداد قابل توجهی نیز بیمه نشده‌اند.
 
این مسئول ادامه داد: امسال سازمان تامین اجتماعی سهمیه‌ای برای کارگران ساختمانی در نظر نگرفته است و هنوز ثبت‌نام کنندگان سال 97 در لیست انتظار قرار دارند.
 
ربانی در پاسخ به این سوال که همچنان شاهد انتقال کارگران فصلی در فصل برداشت مرکبات با خودروهای باری هستیم؛ گفت: بارها و بارها این موضوع را پیگیری کردیم اما مشخص نیست کدام مرجع یا ارگانی، متولی این حوزه است تا ورود پیدا کند، البته به لحاظ قوانین راهنمایی و رانندگی این امر یک تخلف آشکار محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: انتقال کارگران فصلی همچنان در همان شرایط نامطلوب در حال انجام است و هیچ بهبودی پیدا نکرده است.
 
رئیس کانون صنفی کارگران ساختمانی مرکز مازندران در خصوص چرایی عدم به نتیجه رسیدن ساخت پناهگاه و مکان مشخص برای مدیریت  تجمع کارگران ساختمانی از حول میادین و معابر عمومی شهر گفت: کارگران مستقر در معابر عمومی، میادین شهر و خیابان‌های اصلی مرکز استان که جویای کار هستند؛ غالبا در سه نقطه مشخص واقع در حول میدان خزر، زیر پل راهبند و سه راه ملامجدالدین مستقر هستند و هیچ سرپناه و جایگاه مناسبی ندارند و ما بارها این موضوع را پیگیر شدیم.
 
این مسئول تاکید کرد: بنا بر ماده 18 قانون بهبود مستمر کسب و کار باید ساماندهی این کارگران از سوی شهرداری و شورای شهر انجام بگیرد که هیچ عزم جدی برای تحقق این امر وجود ندارد و ما عملا از ان‌ها، قطع امید کرده‌ایم.

ربانی افزود: ما در سطح استان جز اولین انجمن صنفی بودیم که این موضوع را دنبال کردیم و مکاتبات ما با مسئولان شهری به سال 1393 یعنی حدود 5 سال پیش باز می‌گردد؛ اما متاسفانه تمام حرف و صحبت‌ها در حد شعار و حرف بوده و عملا هیچ اتفاقی نیفتاد و با صراحت اعلام می‌کنم که هیچ کاری به صورت فیزیکی انجام نگرفت و تماما در حد قول و وعده بوده است.
 
رئیس کانون صنفی کارگران ساختمانی مرکز مازندران  متذکر شد: سال‌ها است که این مطالبه جامعه کارگری از سوی مسئولان نادیده گرفته می‌شود و اقدامی در خصوص بهبود شرایط  توقف گاه کارگران ساختمانی انجام نمی‌شود.
 
این مسئول می‌گوید: پاییز امسال هم از راه رسید و کارگران ساختمانی مجبورند ساعت‌ها زیر باران و در هوای سرد پاییز بمانند تا کارفرمایی از راه برسد و رزق روزانه خود را تامین کنند و حداقل کاری که می‌شود برای آن‌ها کرد ساخت یک سرپناه که هم آن ها را از گرما و سرما مصون دارد و هم به تجمع آن‌ها را حول میادین و معابر، سامانی ببخشد است که روی زمین مانده است.

ربانی اظهار کرد: دنبال اجرای این طرح با توجه به شرایط جوی استان و حفظ شأنیت آن‌ها بودیم، با شهرداری و شورای شهر هم صحبت کردیم تا کارگران ساختمانی در معابر و پارک‌های شهر ننشینند، اما تاکنون به جایی نرسیده است.

وی افزود: در خیابان که نمی‌شود کارگران را مدیریت کرد، باید مکانی مشخص وجود داشته باشد تا ساماندهی کارگران در این خصوص از یک مکان سرپوشیده گرفته تا عقد قرارداد و سایر موضوعات این حوزه پیگیری و انجام شود.

رئیس کانون صنفی کارگران ساختمانی مرکز مازندران گفت: عدم تحقق خیلی از طرح‌های ساماندهی کارگران ساختمانی را باید از مدیران و مسئولانی که صاحب میز و اعتبار و قدرت اجرایی هستند بپرسید و آن‌ها باید پاسخگو باشند اما در واقع ما که از کمک شورای شهر و شهرداری نا امید شده‌ایم.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ورامین در منطقه صنعتی خیرآباد علاوه بر پیگیریِ مشکلات چند واحد تولیدی از کارگران هم با اهدا گل تقدیر شد.منطقه‌ صنعتی خیرآباد که حدود ۷۰۰ واحد صنفی و صنعتی در آن فعال هستند قرار است با مصوبه دولت به شهرک صنعتیِ خصوصی تبدیل شود.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی