Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا رئیسی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز پایه ششم داریم که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، در قالب طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندان»، خدمات دندانپزشکی رایگان به آنها ارائه می شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، متعهد هستیم تا دندان‌های پوسیده دانش آموزان پایه ششمی را که برای پایه هفتم ثبت‌نام کرده‌اند،  در یک مهلت سه‌ ماهه درمان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانش‌آموزان از زمان شروع سال تحصیلی تا سه ماه فرصت دارند با در دست داشتن فرم مربوطه که آموزش‌ و پرورش در اختیار آنها قرار می‌دهد، به مراکز بهداشت مراجعه و دندان‌های پوسیده خود را درمان کنند.

وی با اشاره به آغاز طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندان» از استان اردبیل در سال ۹۷،   گفت: اکنون این طرح در سراسر کشور در حال انجام است و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تاکنون عاری از پوسیدگی دندان شده اند.

رئیسی مردادماه امسال گفته بود که دانش آموزان پایه ششم، پیش از ثبت نام باید با مراجعه به واحدهای بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در سراسر کشور ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند و سپس مجوز ثبت نام بگیرند.  مرحله اول طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندان» تا انتهای سال ۹۸ پایان می یابد و پیش بینی می کنیم وضعیت کشور در شاخص پوسیدگی دندان، پس از پنج سال به نقطه مطلوبی برسد.

وی اضافه کرده بود که سه هزار و ۲۰۰ واحد دندانپزشکی به صورت رایگان، این تعداد دانش آموز را معاینه و دندان‌های پوسیده آنها را مداوا کردند. با اجرای این طرح پیش بینی می کنیم دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم دبیرستان‌های کشور، بعد از سه سال همه عاری از پوسیدگی دندان شوند.

به گفته وی، گروه سنی ششم ابتدایی، از گروه های هدف و مهمترین رده سنی برای آموزش پذیری بهداشت دهان و دندان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموزان درمان وزارت بهداشت وزیر بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز